וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט הנשיא: אולי קצב הוא הנאנס?

14.2.2007 / 12:19

לראשונה בישראל: ועדת הכנסת דנה בהדחת הנשיא. ח"כ טיבי שסולק מהדיון: "אני בז לוועדה". הערכה: עד סוף אפריל מזוז יגיש כתב אישום

ועדת הכנסת דנה כעת בהדחתו של נשיא המדינה משה קצב, לאחר ש-38 חברי כנסת חתמו על קובלנה נגדו. זו הפעם הראשונה שנשיא בישראל עומד בפני תהליך כזה. בקול ישראל דווח, כי בדיון ישתתפו עורכי דינו של הנשיא.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הוצא מחדר הדיונים בשל הערות ביניים שהעיר ומספר אזהרות שקיבל מיו"ר הוועדה ח"כ רוחמה אברהם. כשהוצא מהדיון אמר לח"כ אברהם: "אני בז לוועדה, אני בז להתנהגות שלך".

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של קצב פנה בדיון לחברי הוועדה ואמר, כי אי אפשר לדעת אם הקורבנות הן המתלוננות או הנשיא. "אולי הן נאנסו, אבל אולי הנשיא הוא הנאנס".

חברי הכנסת מחוייבים להיות נוכחים לאורך כל הדיון על מנת שיוכלו להשתתף בהצבעה. כדי להדיח את הנשיא דרוש רוב של 19 מתוך 25 חברי הוועדה, ורוב של 90 ח"כים במליאת הכנסת. נכון לעכשיו, לא צפוי הרוב הדרוש, לא בוועדה ולא בכנסת.

הסניגורים ינסו לשכנע שאין ראיות

כתב "הארץ" יובל יועז מוסיף:

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז יקיים את ה[[שימוע]] לנשיא בנבצרות משה קצב בעוד כחודשיים, בין 10 ל-15 באפריל, כך נודע אתמול. סנגוריו של הנשיא, עו"ד ציון אמיר ועו"ד אביגדור פלדמן, יודיעו עד סוף השבוע למזוז שדרושים להם כחודש וחצי כדי ללמוד את חומר הראיות ולהכין את טענותיהם לשימוע. בתחילת אפריל צפויה מערכת המשפט לצאת לחופשת פסח, ומיד אחריה אמור להתקיים השימוע. מזוז צפוי להסכים למועד זה, מאחר שפרק זמן של חודש וחצי עד חודשיים הוא סביר בעיניו ללימוד חומר הראיות בתיק.

ההחלטה הסופית של היועץ על הגשת כתב אישום צפויה להתקבל עד שבועיים אחרי השימוע. משמעות הדברים היא שעד סוף אפריל יקבל מזוז החלטה סופית להעמיד את קצב לדין, ואז יצטרך קצב לפרוש סופית מכהונתו כנשיא, בהתאם להתחייבותו לבג"ץ, אם לא יפרוש או יודח מכהונתו קודם לכן.

בשימוע עצמו ינסו סניגוריו של קצב לשכנע את היועץ המשפטי שחומר הראיות לא מצדיק הגשת כתב אישום, בוודאי לא בעבירות חמורות כמו אונס, בעילה אסורה תוך שימוש במרות ביחסי עבודה ומעשים מגונים בכוח. עם זאת, אין בדעתם של קצב וסנגוריו להציע למזוז הסדר טיעון, כיוון שמשמעותה של הצעה כזו היא שקצב מודה בחלק מעבירות המין שמיוחסות לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully