וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שלא מבין בביטחון שלא ישב בתפקיד הזה"

13.2.2007 / 14:00

דן מרידור השתתף בדיון בפורום קיסריה על רפורמה בתקציב הביטחון, ומתח ביקורת על איוש תיק הביטחון בישראל

השר לשעבר דן מרידור אמר בצהריים כי "מי שאינו מבין בביטחון, אינו צריך לשבת בממשלה בתפקידים כאלה". מרידור דיבר במושב הבוקר של פורום קיסריה, אשר דן ברפורמה בתקציב הביטחון. הוא הוסיף בעניין, כי "אסור שמלחמת לבנון ותוצאותיה הלא מספקות תביא להוצאות חסרות בסיס והיגיון".

אף שדבריו נראים כרמז עבה ביותר לשר הביטחון, עמיר פרץ, מרידור ביקש להבהיר, כי דבריו נאמרו בהקשר כללי, ואינם מתייחסים לשר פרץ.

מרידור מחה על כך שהממשלה לא מתערבת מספיק בהחלטות המערכת הביטחונית ואמר, כי "האחריות והסמכות היא של הממשלה וכרגע אין לה שום גוף מטה שיכול לממש את זה. היא שבויה של המערכת לחיוב ולשלילה". מרידור אף ביקר את המועצה לביטחון לאומי ואמר, כי "אינה מתפקדת כפי שהיתה צריכה כגוף מטה בנושאים ביטחוניים ותקציביים".

אילן בירן, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר וראש צוות ההכנה לפורום הציג במושב את מסקנות הצוות לפיהן דרושה רפורמה בתקציב הביטחון. בירן דיבר על הצורך החיוני באסטרטגיה ותכנית רב שנתית מתוקצבת, ועל היעדר שותפות משמעותית של הקבינט בגיבוש האסטרטגיה.

מרידור הגיב לדברים ואמר, כי בעידן חוסר הוודאות קשה לתכנן קדימה. הוא קבל על הפער בין המערכת הביטחונית למערכת האזרחית המחליטה. "האם יש עזרה מספיקה של המערכת הביטחונית למערכת האזרחית המחליטה? מסתבר שלא. לפני התקציב הם אומרים דבר אחד, ובפועל המציאות היא שונה וזה חמור. פער אחר הוא בין מה שהעם רוצה לבין מה שאפשר לספק לו. העם רוצה ביטחון מוחלט ואין דבר כזה", ציין מרידור.

מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, האלוף (מיל') עמוס ירון, אשר נכח בדיון דיבר על "הבזבוז הענק" בתעשייה הביטחונית. "יש אבטלה סמויה וצריך להגיד את זה כאן ולא להסוות את זה מאחורי טנקים. אני מצדד בגוף מטה רציני וזה מתחייב", אמר ירון ותמך בשינוי הגישה שהיתה קיימת עד כה במערכת הביטחון לפיה "הכל פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully