וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונבלאט: סוריה עומדת מאחורי הפיגוע

יוני מנדל

13.2.2007 / 14:07

בפיגוע הבוקר התפוצצו 2 מיניבוסים מצפון לביירות ו-3 אזרחים נהרגו . עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי הפיגוע, אך סוריה הפכה לחשודה ראשית

אתר רשמי

(וידאו: רויטרס)

שלושה בני אדם נהרגו הבוקר בשני פיצוצים סמוך לעיירה הנוצרית בקפיה צפונית לביירות. הדיווחים מלבנון ציינו בתחילה כי מספר ההרוגים עמד על 12 אולם המשטרה אישרה שמדובר בשלושה בלבד.

עד כה לא נטל על עצמו אף אירגון או פלג את האחריות לפיגוע. עם זאת, בשל העובדה שהפיצוץ ארע יום לפני ציון השנתיים למותו של הנשיא הנוצרי רפיק אל-חרירי, כמו גם בשל היותה של העיירה בקפיה מקום הולדתם של שני נשיאים נוצרים אחרים, מתגברות ההערכות שהרקע לפיצוץ הוא עדתי - ניסיון של גורמים שיעים, סורים או אחרים לפגוע במרקם העדין במדינה.

גם התגובות השונות רומזות לכך. נשיא לבנון לשעבר אמין ג'ומאייל, נוצרי תושב העיירה בקפיה, אמר ש"ידיים זרות עומדות מאחורי ביצוע הפיגוע בלבנון". וליד ג'ונבלאט מנהיג הדרוזים היה מרומז פחות כשאמר ש"סוריה עומדת מאחורי הפיצוץ". עם זאת, בכיר חיזבאללה המקורב לסוריה, נאסר פדלאללה, הכחיש כל ברית סורית-שיעית כאחראית לפיגוע ואמר שהוא "קורא לחקור מי הם הפושעים שעומדים מאחורי הפיגוע בעיירה".

שני פיצוצים בהפרש של שבע דקות

רשת אלג'זירה מדווחת, כי הפיצוצים פגעו בשני רכבי הסעות מקומיים. כל ההרוגים הם אזרחים, ביניהם נערים, כמו גם עשרים הפצועים שהועברו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים באיזור. שר הפנים הלבנוני חסן א-סבע ציין שככל הנראה הפיצוץ נגרם ממטעני נפץ שהוטמנו בתוך הרכבים. עם זאת, עדי ראיה טוענים כי מדובר במחבל מתאבד.

רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC מדווחת, כי הפיצוץ הראשון במיניבוס הראשון ארע סמוך לשעה 09:15 בבוקר, במבואות בקפיה. שבע דקות מאוחר יותר הגיע מיניבוס אחר לזירת האירוע. הנהג עצר את המיניבוס סמוך למקום הפיצוץ ורץ יחד עם שלושה נוסעים לסייע לפצועים. בכך ניצלו הארבעה, שכן לאחר יציאתם מן המיניבוס ארע הפיצוץ השני במיניבוס המסייע.

לבנון נמצאת בתקופה רגישה מאוד מבחינה ביטחונית, ולא ברור כיצד ישפיע הפיצוץ הזה על המדינה. יצויין, כי הפיגוע הבוקר שונה ממרבית הפיצוצים בלבנון, שכן עד כה בוצעו במדינה התנקשויות באישים ספציפיים, דוגמת אל-חרירי, ולא בוצעו פיגועים המוניים נגד אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully