וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סיאסטה זה בריא

13.2.2007 / 9:14

הסוף לאימוני הכושר: שנת צהרים מקטינה הסיכוי ללקות במחלות לב, משום שמפחיתה עוצמת הלחץ היומי. בספרד יודעים מה טוב

אין צורך לסבול מאימוני כושר מפרכים, מספיק לשים את הראש לתנומה קלה. מחקר חדש מצא כי שינה קלה בצהרים עשויה להפחית את הסיכון לחלות במחלות [[לב]]. על פי המחקר, תנומה במהלך היום מורידה באופן משמעותי את הסיכוי ללקות במחלות לב, ככל הנראה משום שהיא מפחיתה עוצמת הלחץ בה נתון האדם במשך היום.

על פי המחקר, שנערך בקרב גברים נשים ב[[יוון]], הסיכוי של אלו שנהגו לישון כ-30 דקות בשעות הצהרים לפחות שלוש פעמים בשבוע למות כתוצאה ממחלת לב נמוך ב-37% לעומת אלו שדילגו על הסיאסטה. בקרב הגברים שעבדו, יתרון שנת הצהרים היה גדול אף יותר, והם הפחיתו הסיכון ללקות במחלת לב ב-67% .

החוקרים לא הצליחו להעריך את השפעת הסיאסטה על נשים עובדות בשל נתונים חלקיים. המחקר פורסם ב"ארכיון רפואה פנימית". "אנו מפרשים את הממצאים כמצביעים על כך שבקרב בוגרים בריאים, הסיאסטה, מסייעת להפחית מקרי מוות כתוצאה מבעיה ב[[עורק]] הכלילי" כתבו החוקרים.

סןכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי נתוני המחקר נאספו במשך שש שנים מ-23 אלף גברים ונשים ביוון בגילאים 20 עד 86. המעקב אחר הנבדקים החל ב-1994. בתום שש השנים, 792 מהמשתתפים מתו, 133 מהם כתוצאה ממחלת לב. החוקרים, מאוניברסיטת אתונה ביוון ומהרוורד שבארצות הברית מקווים שמחקרם יסייע לשפוך אור על שאלה אחרת המטרידה חוקרים כבר זמן רב: האם שיעור מקרי המוות כתוצאה ממחלת לב נמוך יותר במדינות הים התיכון ובמדינות אמריקה הלטינית קשור למנהג המקומי של מנוחת הצהרים.

במדינות ספרד ומקסיקו, בהן הסיאסטה היא מוסד תרבותי כמעט, התנהלה בשנים האחרונות מתקפה על מנוחת הצהרים, בטענה שהיא פוגעת בפרודוקטיביות של העסקים ולמעשה מהווה חיסרון בשוק התחרותי של היום.

בניגוד לטענה זאת, החוקרים טוענים כי מה שאולי רע לעסקים, עשוי לחולל פלאים לבריאות העובדים. "המסר הוא ברור" מסכם פרופסור דימיטריוס טריקופולוס מאוניברסיטת הרוורד "אם יש באפשרותך לנמנם בצהרים – עשה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully