וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח האיחוד: אירן בדרך לנשק גרעיני

13.2.2007 / 12:22

מסמך שהופץ בין מדינות האיחוד קובע שאירן לא תנהל מו"מ רציני על תוכנית הגרעין, וכי רק בעיות טכניות מעכבות אותה כעת

מסמך פנימי של האיחוד האירופי קובע כי אירן אינה מתכננת לשאת ולתת ברצינות על תוכנית הגרעין שלה, וכי הקהילה הבינלאומית אינה יכולה לעשות הרבה כדי למנוע מטהרן לפתח פצצה גרעינית. קטעים מהמסמך, שחובר על ידי אנשיו של חאווייר סולאנה, הממונה על קשרי החוץ באיחוד, פורסמו בעיתון הבריטי "פיננשיאל טיימס".

במסמך נאמר כי הדבר היחיד המעכב את תוכנית הגרעין של אירן הוא תקלות טכניות, ולא החלטות של האו"ם או של [[הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית]] (סבא"א). "בשלב מסוים ניתן לצפות כי [[אירן]] תשיג את היכולת להעשיר אורניום ברמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני" נכתב בדוח, שמוגדר כחוות דעת, והופץ ל-27 מדינות האיחוד. עוד נכתב בדוח כי "הבעיות עם אירן לא יפתרו באמצעות סנקציות כלכליות בלבד".

דני איילון: נותן לגיטימיות לתקוף

מערכת וואלה! חדשות:

בירושלים סירבו היום להגיב למסמך הפנימי של האיחוד האירופי. עם זאת, דני איילון, עד לא מכבר שגריר ישראל בוושינגטון, אמר שהמסמך קובע שהמגעים הדיפלומטיים עם טהרן נכשלו. בראיון לגלי צה"ל הוא טען שהמסמך נותן לגיטימיות לקהילה הבינלאומית לתקוף את המתקנים הגרעיניים של אירן. לדבריו, "זה סותם את הגולל על אלה שנתנו לאירן ליהנות מהספק. יש כאן הודעה אוניברסלית, לפחות מבחינת האיחוד האירופי, שכוונות האירנים הן שליליות- להגיע לגרעין שלא למטרות שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully