וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: אם כלאה את בנותיה במשך 7 שנים

שי אילן

12.2.2007 / 14:12

3 הילדות מאוסטריה הוחזקו בחדר מזוהם בחושך מוחלט. הן פיתחו שפה משלהן כדי לתקשר. שירותי בריאות הנפש: הנזק בלתי הפיך

בסוף השבוע הותר לפרסום כי אם כלאה את שלוש בנותיה בחדר חשוך ומזוהם בלינץ שבצפון אוסטריה.

על פי ההערכות, אמן של הילדות, שבעת כליאתן היו בנות 7, 11 ו-13, החזיקה אותן כלואות בחדר במשך שבע השנים האחרונות. בבית בו היו כלואות, בפרבר אוסטרי עשיר, לא היו מים זורמים והרצפה הייתה מכוסה פסולת שעליה התרוצצו עכברים. המשטרה פרצה לבית בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של שכן, שאיים לתבוע אדם במועצת העיר אם לא יתייחסו לתלונותיו.

מצבן של הילדות קשה מאוד. הבת הבכורה, אליזבת, סבלה מתת תזונה חמורה הנזק שנגרם לה הוא ככל הנראה בלתי הפיך. מצבן של שתי הצעירות יותר, קטרינה וויקטוריה מעט טוב יותר אך יידרשו שנים עד שתוכלנה להתאושש מנזקי התנאים בהן הוחזקו.

הפסיכולוג המטפל בהן סיפר כי בשבועות הראשונים אחרי שיחרורן הן התחבאו מתחת לספסל במטבח, משום שזה היה המקום החשוך ביותר והיה להן קשה ביותר להסתגל לאור. כיוון שלא היה להן מגע עם איש מלבד אימן במשך כל השנים, הן פתחו שפה משלהן המבוססת על גרמנית, שכמעט לא ניתנת להבנה.

אימן של הילדות, בת 53, עורכת דין במקצועה, מוחזקת כעת באגף פסיכיאטרי בבית סוהר. ההתעללות בילדות החלה ככל הנראה מיד אחרי גירושיה מבעלה, שופט מקומי. למרות שעברה משבר נפשי, היא זכתה בחזקה על הילדות. היא הוציאה את הבנות מבית הספר בטענה שתעניק להן חינוך פרטי בבית. הבעל, שלא הורשה לראות את הילדות, פנה מספר פעמים בתלונות למשטרה, אך השלטונות לא ראו צורך לחקור את הנושא לעומק.

משפטה של האם יחל בשבועות הקרובים. באוסטריה, שעדיין מזועזעת מפרשת [[נטשה קמפוש]], הילדה שברחה בשנה שעברה מחוטפה, הזדרזו להשוות בין המקרים, אולם הפסיכיאטר המטפל בה אמר לעתון "טיימס" הלונדוני שאין להשוות בין המקרים. לדבריו, הפגיעה באמון הבסיסי של הילדות, משום שהוחזקו על ידי אימן, חמורה הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully