וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מנסים לגייס את תמיכת העולם

יוני מנדל

11.2.2007 / 10:18

עם החתימה על הסכם מכה, החליטו ברשות לצאת למסע הסברה עולמי. אירופה, ארה"ב, רוסיה, מצרים וירדן תוך 5 ימים

מיד לאחר חתימת הסכם מכה פתחו בכירי הרשות הפלסטינית במסע דילוגים בעולם. הם מנסים לשכנע את הקהילה הערבית ואת הקהילה הבינלאומית, כי ההסכם הוא בשורה פלסטינית חדשה המבטיחה אפשרות לקדם את תהליך השלום באזור, להגיע להסכם עם ישראל ולסיים את האלימות בין פתח לחמאס.

על נסיונות השכנוע באירופה אמון נביל עמרו, יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית. הוא יצא לבריסל לסדרה של פגישות במטה האיחוד האירופי. במוקד, פגישתו עם חבייר סולאנה, האחראי למדיניות החוץ והביטחון באיחוד האירופי. עמרו יטען בפניו, כי בהסכם מכה יש בכדי להסיר את החרם הכלכלי מעל הרשות ולהניע את תהליך השלום עם ישראל.

על ההסברה בארצות הברית אחראים סעיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ויאסר עבד רבו, חבר ה"ועד הפועל" של אש"ף. ישנם דיווחים כי ארצות הברית שוקלת להטיל על הרשות חרם מוגבל, בו יכיר הממשל האמריקאי בשרים של פתח בממשלת האחדות, אך לא יכיר ולא ידבר עם שרי חמאס. נציגי הרשות ינסו לשכנע את הממשל להכיר בממשלת האחדות כולה ולתת לה סיכוי, כנציגת העם הפלסטיני.

את תיק הקהילה הערבית לקח על עצמו יו"ר הרשות אבו מאזן. הוא יצא אמש למצרים וייפגש היום עם הנשיא חוסני מובארק. הנשיא המצרי יקבל מאבו מאזן סקירה של פרטי הסכם מכה ושל ההשלכות הצפויות לו. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי את אבו מאזן מלווים חבר המועצה המחוקקת זיאד אבו עמרו ויו"ר וועדת ביטחון פנים מוחמד דחלן.

מחרתיים צפוי אבו מאזן לבקש גם את תמיכתה של רוסיה. הוא ייוועד עם הנשיא ולדימיר פוטין שיבקר במזרח התיכון. הביקור יתקיים בעמאן., שם ייפגש אבו מאזן גם עם בכירים ירדנים.

הניה יפזר את ממשלת חמאס עם חזרתו לשטחים

נציגי חמאס לא משתתפים במסע הדילוגים העולמי. עם זאת, דובר חמאס פאוזי ברהום סיפר, כי ראש הממשלה איסמעיל הניה יודיע על פיזור ממשלת חמאס ותחילת דרכה של ממשלת האחדות מיד עם שובו לשטחים. הוא ציין ש"באופן רשמי צפויה ממשלת האחדות לצאת לדרך בעוד שבוע עד עשרה ימים". בכך תורם חמאס את חלקו בהסברה הפלסטינית למען הלגיטימיות של ממשלת האחדות, וכאישרור לחוסר הרלוונטיות של ממשלת חמאס בלבד.

עם שובם של הבכירים הפלסטינים לרשות בעוד חמישה ימים יסתיימו מאמצים פלסטינים אינטנסיבים להשגת לגיטימיות לממשלת האחדות החדשה, תוך שכנועים מול אירופה, ארצות הברית, רוסיה והעולם הערבי. לא ברור מה יעלו נסיונות ההסברה הללו, אולם הרשות הפלסטינית בהחלט מקווה שהעולם יכיר בהסכם וייתן לפלסטינים אור ירוק להמשך פעילות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully