וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום באירן: "חדשות בעניין הגרעין"

שי אילן

11.2.2007 / 0:06

הנשיא אחמדינג'ד צפוי להכריז היום על "פריצת דרך", בנאום במסגרת חגיגות 28 שנים למהפכה האיסלמית. טיב ההודעה עדיין סודי

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד יישא היום נאום בכיכר אזאדי שבטהרן, שיהווה את שיא החגיגות לציון 28 שנים למהפכה האיסלמית. בשבועות האחרונים הבטיח הממשל האירני פעמים רבות שבנאומו הוא יבשר לאומה "חדשות טובות" בעניין תוכנית הגרעין. "זה היום בו אנשי המודיעין הישראלי, האמריקאי והבריטי יתמלאו כעס ופחד", אמר ביום חמישי עלי חמנאי, המנהיג העליון של אירן. הממשל האירני שומר על סודיות בכל הקשור לטיב ההודעה, אבל מעריכים שמדובר בהכרזה על שלב חדש בתוכנית העשרת האורניום של המדינה.

בשבוע שעבר הותקנו במבנה תת קרקעי בנתאנז שני מפלים חדשים של 164 צנטריפוגות. אירן מקווה להתקין במקום 3,000 צנטריפוגות, להן היא זקוקה כדי לייצר אורניום מועשר בכמות שתספיק לצרכיה, לכאורה לייצור חשמל. ההערכות של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית לאחרונה היו שלפי שעה, תוכנית הגרעין האירנית תקועה משום ההתקדמות האיטית של התקנת הצנטריפוגות ומשום כך עיתוי ההכרזה של אחמדינג'ד על חדשות צפויות מתמיה.

אתמול הגיע נציג אירן למשא ומתן על ענייני הגרעין עלי לריג'אני לוועידת מינכן למדיניות ביטחונית, והוא מתעתד לקיים מגעים לא רשמיים עם רוסיה, צרפת וגרמניה. קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה אתמול בוועידה שאירן חייבת לקבל את החלטות האו"ם ולהשעות את תוכנית העשרת האורניום שלה, אחרת היא תהיה מבודדת לחלוטין מבחינה בין לאומית. מרקל התבטאה בחריפות רבה ואמרה: "אנחנו נחושים למנוע את האיום הנשקף מתוכנית גרעינית צבאית אירנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully