וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הנשים: קצב נשיא מאונס

11.2.2007 / 0:22

כ-300 בני אדם הגיעו אמש להפגנה בתל אביב בה קראו לנשיא הנבצר להתפטר. ח"כ יחימוביץ': המתלוננות הן הגיבורות של כולנו

למעלה מ-300 בני אדם הגיעו אמש לרחבת מוזיאון תל-אביב, והפגינו בקריאה להתפטרותו של נשיא המדינה הנבצר משה קצב. ההפגנה אורגנה על ידי מוקד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, נעמ"ת ותנועות נשים נוספות.

את ההפגנה הנחתה השחקנית שרית וינו-אלעד. בנאום הפתיחה אמרה וינו-אלעד, כי "במידה שאנחנו טועים והאישום נגד קצב אינו נכון, נצטרך לבקש ממנו סליחה. כל אחד יצטרך לבקש סליחה פעם אחת. אבל אם קצב יימצא אשם, האם הוא מתכוון להתנצל שבע מיליון פעמים על האופן בו ביזה ובייש את אזרחי מדינת ישראל?".

גם חברות הכנסת זהבה גלאון (מרצ) ושלי יחימוביץ' (העבודה) נשאו דברים באירוע. ח"כ גלאון פנתה בדבריה אל חברי הכנסת ממפלגות הקואליציה, שתמכו בבקשת הנבצרות של הנשיא קצב. היא האשימה אותם במעילה בתפקידם. "הכנסת צריכה להגן על המתלוננות – אזרחיות מן השורה, ולא על משה קצב, אדם בעל כוח וסמכות, שנחשד בהיותו עבריין מין סדרתי", אמרה.

ח"כ יחימוביץ' ביקשה בנאומה לחזק את המתלוננות נגד קצב, וכינתה אותן "הגיבורות של כולנו". היא הדגישה כי הנשיא הנבצר קצב נהנה מאפשרויות שאינן זמינות בפני אזרחים מן השורה. "כל אזרח מן השורה, אילו היה נאשם באונס, צריך היה לשלם על כך מחיר. רק קצב נהנה מחזקת הנבצרות".

טליה לבני, יו"ר תנועת נעמ"ת, קראה לקצב "לשחרר את כולנו מן הבושה וללכת הביתה". בנוסף, קראה לנצל את ההזדמנות בכדי "לבחור למדינת ישראל נשיאה ראויה וישרה, שתוסיף כבוד לציבור הישראלי".

רוב הקהל בהפגנה הורכב מנשים והמארגנות הביעו מכך אכזבה. הסופרת רונית מטלון התייחסה לכך בדבריה. היא אמרה, כי "גם הגברים היו צריכים להצטרף להפגנה הערב, האופן בו כל מגזר מגן על עצמו ולא מתערב לטובת האחר היא תופעה מחליאה".
היא הוסיפה כי משה קצב מהווה "בושה לגבריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully