וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים יפגינו הערב נגד קצב

10.2.2007 / 15:24

איגוד מרכזי נפגעי הסיוע יפגין בתל אביב בקריאה להתפטרותו של הנשיא הנבצר משה קצב. "הצביעות שלו עוברת כל גבול"

בערב ה-25 בינואר, צפו מאות אלפי אזרחים ישראלים בנאומו של נשיא המדינה משה קצב. קשה לשכוח את הדברים שנאמרו באותו ערב. קצב נשא נאום בוטה, משתלח, אלים. הוא תקף בחריפות את כלי התקשורת, השמיץ את הנשים שהתלוננו נגדו, וטען לקונספירציה של רשויות אכיפת החוק.

טל קרמר-ודעי, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, טוענת כי מאז אותו ערב, הטלפונים במרכזי הסיוע לא מפסיקים לצלצל. "אלפי אזרחים התקשרו בימים האחרונים, וביקשו לדעת מדוע לא מתארגנת מחאה רצינית נגד התנהלותו של הנשיא קצב", סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות.

ההחלטה לאשר לנשיא קצב 'נבצרות זמנית', רק הגבירה את זרם הפניות, טוענת קרמר-ודעי. "זו החלטה מקוממת מאין כמוה. בין האנשים שפנו אלינו היו גם קורבנות תקיפה מינית שטענו, ובצדק רב, שהמצב הזה הוא בלתי נסבל. לא יכול להיות שקצב נאשם במעשים כל כך חמורים, וממשיך לכהן בתפקיד נשיא המדינה. הוא חייב ללכת הביתה".

הלחץ הציבורי עשה את שלו, ואיגוד מרכזי הסיוע, יחד עם התנועה לאיכות השלטון, נעמ"ת, 'קול האישה' וארגונים נוספים, מארגן הערב, לראשונה מאז נחשפו החשדות נגד קצב, הפגנה המונית שתקרא להתפטרות הנשיא הנבצר.

"עד כה הסתפקנו בהפגנות מצומצמות ומחאה בכלי התקשורת", מסבירה קרמר-ודעי, "אבל הנאום התוקפני והאלים של קצב שינה את התמונה. מצד אחד הוא תוקף את רשויות החוק, ומצד שני, הוא מתחבא מאחורי סעיף הנבצרות האומלל. הצביעות שלו עוברת כל גבול".

ההפגנה תיערך בשעה 19:30, ברחבת מוזיאון תל אביב. קרמר-ודעי מקווה להיענות ערה מצד הציבור. לדבריה, "זו תהיה הפגנה למען שלטון החוק, למען אחריות אישית, ונגד הסתה תוקפנית ומסוכנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully