וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסייה הקתולית נגד הקרנבל בריו

10.2.2007 / 15:04

הבישופים הברזילאים לא אוהבים את התוכנית לחלק 35 מיליון קונדומים חינם לבאי הקרנבל. איידס? הם כנראה לא שמעו על זה

בישופים קתוליים ב[[ברזיל]] מותחים ביקורת על כוונות הממשלה לחלק בחינם מיליוני קונדומים במהלך הקרנבל, שיחל בשבוע הבא. משרד הבריאות צפוי לפתוח מחר בקמפיין חדש למין בטוח בריו דה ז'נרו, ויחלק 35 מיליון קונדומים חינם ברחובות, אבל הכנסייה לא רואה את הצעד החשוב בעין יפה. "האם זה יעזור"? שאל הקרדינל ג'רלדו מג'לה, ראש מועצת הבישופים של ברזיל. "אני לא חושב".

הקרנבל בריו דה ז'נרו הוא הילולה של ריקודים, מוזיקה וסקס, במדינה שבה חיים 150 מיליון מאמינים קתולים. הקונדומים אמורים למנוע את התפשטותן של מחלות מין ובראשן [[איידס]]. בשנים עברו הצעד הוכיח את עצמו, והתפשטות המחלה במדינה האטה. מנגד, הכנסייה הברזילאית, כמו [[הכנסייה הקתולית]] כולה, מתנגדת לשימוש באמצעי מניעה ומטיפה להימנעות מיחסי מין לפני החתונה.

הממשלה הברזיאלית פועלת במרץ כדי לעצור את התפשטות האיידס במדינה, ונתקלה לא פעם בתגובות לא אוהדות של הכנסייה. בשנים האחרונות קונדומים זמינים עבור כל המעונין במרכזי בריאות ובכמה תיכונים. האו"ם שיבח את תוכנית המין הבטוח של ברזיל כמודל למדינות מתפתחות אחרות.

בחודש שעבר ביקשה הממשלה מסטודנטים לעצב מכונות מכירה טובות יותר לקונדומים, שיוצבו בבית ספר ב-2008. "יש למסד כללים. אם זה החינוך המיני שהם מעונינים בו... אנחנו לא יכולים להסכים", אמר מג'לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully