וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיבוק שנמשך 5,000 שנה

שי אילן

7.2.2007 / 17:17

ארכיאולוגים באיטליה חשפו שלדים של גבר ואישה חבוקים מהתקופה הנאוליטית. יתכן שסופו של הזוג היה טראגי יותר משל רומיאו ויוליה

ארכיאולוגים שערכו חפירות הצלה בפארק תעשייתי בוולדרו, ליד העיר מנטואה שבצפון [[איטליה]], נדהמו כאשר לעיניהם נחשף זוג שלדים חבוקים של גבר ואישה. בגבו של הגבר התגלה ראש חץ ואילו האישה ככל הנראה נורתה על ידי חץ בצד גופה. גיל השלדים, שכבר זכה לכינוי "הנאהבים מוולדרו", נאמד ב-5,000 שנה.

אלנה מנוטי, ראש צוות הארכיאולוגים אמרה: "אני נרגשת מאוד. מצאנו הרבה נשים מחזיקות ילדים אבל אף פעם לא מצאנו זוג, ובוודאי שלא מחובק". מבדיקה ראשונית עולה שהשניים היו צעירים בזמן מותם. על פי תיאוריה אחת, הגבר נהרג והאישה הוקרבה מתוך אמונה שכך נשמותיהם יוכלו לעלות יחד לשמיים.

השטח בו נתגלו השניים היה בתקופה הניאוליטית אזור ביצות ותנאי הסביבה גרמו לכך שהשלדים יישמרו כמעט באופן מושלם. באזור חיו שבטים שהתקיימו מציד ומדיג. עובדה זו עשויה להסביר את הימצאות החצים בגוף הזוג.

העיר מנטואה, באופן אירוני, שימשה תפקיד בחייו של זוג אחר שהתאחד במותו, [[רומיאו ויוליה]]. רומיאו נשלח לעיר אחרי שהרג את טיבלט קפיולט בקרב חרבות. כאשר הוא חוזר לוורונה, הוא שומע שיוליה, אהובתו מתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully