וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום לכבלים: הנחה ללקוחות חדשים מהווה עברה על חוק ההגבלים העסקיים

ערן גבאי

21.8.2001 / 14:38

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, טוען כי הנחות והטבות למנויי הכבלים, המבקשים לעבור ללוויין, היא לכאורה ניצול אסור של מעמד מונופוליסטי לרעה

הממונה על הגבלים העסקיים, דרור שטרום, הודיע אתמול במכתב למנהלי חברות הכבלים כי אפליה במחיר שירותי הטלוויזיה בכבלים בין לקוחות חדשים ללקוחות קיימים, שאינה מבצע ללקוחות החדשים לפרק זמן מוגבל במובהק, מהווה הפרה של הוראות חוק ההגבלים העסקיים החלות על בעלי מונופול.

הודעה זו באה להבהיר את המצב המשפטי מבחינת חוק ההגבלים העסקיים ביחס להטבות והנחות למנויים חדשים של חברות הכבלים, לעומת מנויים ותיקים, שלא מוצעות להם הטבות דומות. כל אחת מחברות הכבלים היא בעלת מונופול באיזורים שבהם היא משדרת. חוק ההגבלים העסקיים קובע איסור על בעל מונופול לנצל לרעה את מעמדו בשוק. בין היתר, נאסר על בעל מונופול להפלות בין צרכנים.

עד לאחרונה, התירו תקנות הבזק לחברות הכבלים לתת הנחה זמנית במחיר, לשם עידוד הצטרפות מנויים לרשת הכבלים. בחודש יולי פורסם תיקון של שר התקשורת לתקנות אלה, שמשמעותו היא כי הנחה מסוג זה, בדומה לכל הנחה אחרת, דורשת אישור משרד התקשורת.

הממונה הסביר כי לאור השינוי, ובהתאם למדיניות קידום התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, עמדתו היא כי הפחתה בדמי המנוי למנויים חדשים שאינה על בסיס זמני מובהק היא ניצול לרעה של מעמד מונופוליסטי, ואסורה לפי החוק.

החשש הוא כי בעל המונופול יבחר לתת תנאים טובים יותר אך ורק ללקוחות חדשים, מתוך ניסיון לפגוע ביכולתו של הלוויין להתחרות על לקוחות אלה. התנאים המועדפים ללקוחות החדשים יבואו על חשבון מנויים ותיקים, שיסבסדו למעשה את התחרות על הלקוחות החדשים. עם זאת, ככל שמדובר במבצעים והנחות לפרק זמן מוגבל באופן מובהק ללקוחות חדשים, סבור הממונה כי אין בכך בעיה מבחינת חוק ההגבלים העסקיים, שכן בדרך כלל יש למבצעי חדירה הצדקה כלכלית אמיתית ספציפית, וככלל יש סבירות בהצעת מוצר חדש בהנחה לתקופת השימוש הראשונה.

הממונה מציין כי בכל מקרה, הנחות והטבות למנויים קיימים של הכבלים, המבקשים להתנתק מהכבלים ולעבור ללוויין, היא לכאורה ניצול אסור של מעמד מונופוליסטי לרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully