וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשין: רמת הטוקבקים מעידה על החינוך

5.2.2007 / 16:23

השופט לשעבר אמר שהשגיאות בטוקבקים באינטרנט מראות כמה לקוי החינוך. העביר גם ביקורת חריפה על תפקוד הכנסת

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת קיימה היום דיון מיוחד בנושא "בית המחוקקים כמודל חינוכי" בהשתתפות שופט בית המשפט העליון בדימוס מישאל חשין. בדברים שנשא חשין, הוא תקף את הכנסת בצורה חריפה, וטען כי אינה ממלאת את תפקידיה כרשות המחוקקת כיאות, ואינה משמשת כמבקרת הממשלה.

חשין אמר כי "האיזון בין הכנסת לממשלה הופר בצורה חמורה. ביקורת הכנסת על הממשלה התרופפה מאוד. זה בא לידי ביטוי בחוק ההסדרים: הממשלה מעמיסה על חוק זה חוקים שאין קשר בינם ובין התקציב, והוא עובר במהירות הגיליוטינה. אם כך, מה באמת הטעם לשתף את הכנסת? זו פגיעה קשה בדמוקרטיה ובהפרדת הרשויות. משרד האוצר שולט בכנסת הלכה למעשה".

חשין הזהיר מפני הצעת חוק השוללת את סמכות בית המשפט להכריז על בטלות חוקים. לדבריו, "50 ח"כים חתמו על הצעת חוק זו, שיש לראותה בחשש ובחשד. זה צעד מסוכן, הפוגע בשיווי המשקל של הפרדת הרשויות ובדמוקרטיה. חלילה לכם מלגעת בבית המשפט".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור אמר דברים דומים, לפיהם "חברי הכנסת נמצאים בין הרצוי לבזוי. התחושה הבסיסית היא שיש ביטול של הכנסת וחוקיה. הממשלה מתעלמת מהחלטות הכנסת, אין דין ואין דיין - ואיש הלא ישר בעיניו יעשה". בנוגע לחינוך אמר כי "החינוך נמצא בפני חורבן. יש בכנסת הסכמה מקיר לקיר לבצע רפורמות לשינוי. זה מוסכם גם על משרד החינוך - אך אין יכולת לבצע זאת אל מול הכח המניע במשרד האוצר".

הבעיה העיקרית היא בעית החינוך

עוד אמר חשין, "הבעיה העיקרית במדינה היא בעיית החינוך. החינוך מצריך השקעה לטווח ארוך, ואילו השלטון מבקש פתרונות אינסטנט להתנאות בהם, לכן אין פלא שאנו מתדרדרים במדדי ההישגיות".

הוא הדגיש כי "כוחנו לא במספר התושבים ובגודל שטחה של המדינה ובעושרה, אלא באיכות התושבים. די לקרוא את הטוקבקים באינטרנט המלאים בשגיאות כתיב המעידות על חינוך לקוי. כעת, משמבקשת הממשלה גם לקצץ בהשכלה הגבוהה, על ועדת החינוך להפוך על הממשלה שמים וארץ. אסור לכנסת להתיר לקצץ בחינוך. זה בנפשה של האומה, החינוך הוא האדם שיקדם את החברה בישראל. ואם נדרשת רפורמה - תדרשו רפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully