וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו משרד רה"מ לא משלם ארנונה

5.2.2007 / 8:20

בעיריית ירושלים מודאגים: משרדי הממשלה והרשויות חייבים לה כמעט 30 מיליון שקלים. בראש הרשימה: משרד הביטחון, הכנסת, מס הכנסה והמשטרה

גורמים בעיריית ירושלים מסרו הבוקר כי משרדי הממשלה לא מעבירים לעירייה את תשלומי הארנונה, כפי שהם מחויבים. אותם המשרדים, שאחראים על החוק וביצועו, חייבים לעיריית הבירה כמעט 30 מיליון שקלים.

בגלי צה"ל דווח, כי בראש רשימת החייבים ניצב משרד הביטחון עם מעל 16 מיליון שקלים חוב, אחריו ממוקמים הכנסת, נציבות מס הכנסה וכוחות המשטרה עם חובות של כארבעה מיליון כל אחד, ומשלימים את הרשימה משרד המשפטים, משרד ראש הממשלה בעצמו ומשרד הרווחה.

משה לוי, מנהל אגף הגבייה והשומה בעיריית ירושלים, מסביר כי העירייה פשוט מנועה ע"פ חוק מלפעול בדרך אכיפת גביה כנגד המשרדים: בד"כ רובם משלמים בזמן ובמועד. ההצטברות היא חוב הביטחון - יש על זה גם דו"ח של המבקר לפיו המשרד הזה נמנע באופן קבוע מלשלם ארנונה ברשויות המקומיות בארץ בכלל".

עם כל החייבים מתקיים בימים אלו משא ומתן בעניין, אבל כמו שמסביר חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם מרצ, סער נתנאל: "בשעה שהאזרח הקטן משלם ארנונה, הרי שמוסדות השלטון נמצאים במעין 'נבצרות' וירושלים, כעיר הענייה ביותר בארץ, זקוקה ל-30 מילון השקלים האלו".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי תשלום הארנונה מתבצע ע"פ חוק וההסכמות שהושגו בעבר. לגבי הסכום המדובר - בימים אלה מתבצע תהליך בירור מול העירייה. מהכנסת נמסר שהנתון לפיו המשכן חייב כארבעה מיליון ש"ח - "אינו נכון". הכנסת שילמה מקדמות על חשבון הארנונה לשנת 2006 וקיימת מחלוקת, שנבדקת במשרד החשב הכללי של האוצר, באשר למועד תחילת התשלום על המבנים החדשים שנמסרו לכנסת בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully