וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור פלדמן ייצג את קצב

5.2.2007 / 6:01

הפרקליט אביגדור פלדמן, בעל מוניטין במאבק על זכויות אדם, יחליף את ליבאי, שהתפטר אתמול, בצוות ההגנה של הנשיא בנבצרות

הנשיא קצב בחר מחליף לפרקליטו המתפטר דוד ליבאי. בערוץ 10 דווח, כי פרקליטו החדש של קצב יהיה עו"ד אביגדור פלדמן. פלדמן יצטרף לעו"ד ציון אמיר בצוות ההגנה של נשיא המדינה בנבצרות.

כתבי "הארץ" ארנון בן יאיר, יובל יועז ועמירם ברקת, מוסיפים:

עם התפטרותו של עו"ד פרופ' דוד ליבאי, עסקו בסביבת הנשיא בבחירת מחליפו. עו"ד אביגדור פלדמן היה האפשרות המועדפת, ככל הנראה משום המוניטין שלו במאבק על זכויות אדם, משום שהנשיא קצב חש, כי בפרשה הזו זכויותיו נפגעו. עו"ד יעקב וינרוט, שגם שמו פורסם בתחילה בין המועמדים, הודיע כי אינו מתכוון לקחת את התיק, משום שאינו עוסק בעבירות מין.

במשרד המשפטים לא קיבלו כל דיווח על עזיבת עו"ד ליבאי את ייצוגו של קצב, ואולם לפי שעה, אין להתפטרות זו כל השפעה על מועד עריכת השימוע לקצב, המוערך בחודשיים עד שלושה מהיום. מדובר עדיין בהערכות, שכן סניגורי קצב טרם הודיעו ליועץ המשפטי לממשלה כמה זמן דרוש להם לשם הכנה לשימוע.

במערכת המשפטית מעריכים שליבאי שימש גורם ממתן בהתנהלות המשפטית של קצב. ליבאי שיכנע את קצב שלא להשתתף בהשבעתה של דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון, וכן שיכנע אותו להודיע שישעה עצמו אם יודיע מזוז שבכוונתו להגיש כתב אישום.

ליבאי, פרופסור למשפטים ושר משפטים לשעבר מטעם מפלגת העבודה, הגיש את התפטרותו כבר לפני שבוע, בעקבות נאום הנשיא ששודר בטלוויזיה, שהתקיים בניגוד לעמדתו, אולם רק אתמול פורסמו הדברים. ליבאי קיבל עליו את התיק בטרם הועלו החשדות לביצוע עבירות מין על ידי הנשיא, והסביר כל העת, כי נענה לפניית קצב וקיבל עליו את התיק משום היה סבור שמדובר בפרשת סחיטה של נשיא מדינה מצד עובדת לשכתו א'. רק מאוחר יותר התברר לו שהוא עוסק בתיק הטרדה מינית, מעשים מגונים ואונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully