וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היומון "אלביאן": אסד הודיע ללחוד כי סוריה תיסוג מלבנון

12.6.2000 / 6:50

מקור סורי בכיר אומר כי כוחות הבטחון קיבלו הוראה לעצור את ריפעת אל אסד אם יגיע לסוריה להשתתף בהלוויה


מאת שי שריג

היומון "אלביאן" המתפרסם הבוקר בנסיכויות המפרץ מדווח כי החלטתו האחרונה של הנשיא אסד לפני מותו הייתה להסיג את הכוחות הסוריים מלבנון. היומון מצטט מקורות יודעי-דבר בביירות שאמרו כי "הנשיא אסד הודיע לנשיא לבנון, אמיל לחוד, על החלטתו לסגת מלבנון במהלך שיחת הטלפון, שנערכה ביניהם שלשום". עוד אמרו המקורות כי אסד הביע את שמחתו על נסיגת צה"ל מלבנון.

מקורות המקורבים לנשיא לבנון גילו לעיתון כי הנשיא אסד התקשה במהלך שיחת הטלפון להשלים משפטים, והדברים האחרונים שאמר הם: "מזל טוב על שחרור הדרום. שימרו על כך, ופעלו למניעת בעיות על רקע עדתי. השלום נמצא בהישג יד. זה מחייב אותנו להתלכד ו..." לאחר מכן התנתקה השיחה.

הבוקר מגלה בכיר סורי ליומון הערבי הבינלאומי "אלחיאת", כי "התקבלה החלטה לעצור את ריפעת אל אסד (אחיו של חאפז אל אסד), אם יגיע לסוריה להשתתף בהלוויה. כוחות הצבא והמודיעין הסורים נהנים מסמכויות מלאות לעשות הכל כדי למנוע את כניסתו לסוריה".

אתמול ערכה ההנהגה הארצית של מפלגת הבעת' השלטת בסוריה כינוס מיוחד, במהלכו הוחלט להרכיב שתי ועדות בראשות סגן נשיא סוריה, עבד אלחלים ח'דאם, שיעסקו בניהול ענייני המדינה עד לאישור מינויו הרשמי של בשאר כנשיא סוריה. שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע, נכלל אף הוא בוועדות אלו. מקורות סוריים בכירים מגלים הבוקר כי ביום שבת הקרוב, עם כינוס הועידה הארצית של מפלגת הבעת', פארוק א-שרע צפוי להתמנות לחבר בהנהגה הארצית של המפלגה.


0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully