וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשאר אל אסד: "ברק צריך לנצל את הפופולריות שלו בעקבות הנסיגה מלבנון"

12.6.2000 / 6:41

בראיון ליומון הערבי "א-שרק אלאווסט" מדבר היורש הסורי על תהליך השלום ועל נסיגת ישראל מלבנון והשלכותיה


מאת שי שריג

ימים ספורים לפני מות אביו, חאפז אלאסד, העניק בשאר אלאסד ראיון בלעדי ליומון הערבי הנפוץ "א-שרק אלאווסט", המתפרסם הבוקר. בראיון מתייחס בשאר לתהליך השלום עם ישראל, לנוכחות הכוחות הסוריים בלבנון ולמעמדו של חיזבאללה בעקבות נסיגת צה"ל מלבנון, אך מסרב להתייחס למועמדותו לנשיאות, ומשאיר את ההחלטה בידי "גורמים אחרים" בסוריה.

בשאר הביע אופטימיות ביחס לעתיד תהליך השלום, והדגיש בהקשר זה כי "המגעים עם הממשל האמריקני נמשכים, ומדינות ערב ממלאות תפקיד חיובי לקידום תהליך השלום". בשאר התייחס לאלמנט הזמן מההיבט הישראלי והזהיר את ראש ממשלת ישראל, אהוד ברק, לבל יאבד את הפופולריות שלו בעקבות הנסיגה מלבנון, אם הוא לא ישכיל לנצל אותה כעת.

בשאר ציין כי הרחוב הסורי משוכנע, כי ברק אינו רציני בתהליך השלום או שאינו מסוגל לקבל החלטות בשל חולשתו הגוברת והולכת. עוד אמר כי סוגיית השבת האדמה נמצאת בראש סדר העדיפויות של סוריה למו"מ עם ישראל וכי "עדיין לא הגיעה לדבר על סוגיית המים".

בשאר התייחס למצב השורר בלבנון לאחר נסיגת ישראל ואמר: "חיזבאללה לא יניח את נשקו בעקבות נסיגת ישראל. הנסיגה היא פתרון לבעיה, בעיית הכיבוש הישראלי בלבנון, אך נותרו בעיות נוספות בסכסוך עם ישראל, וצריך למצוא להן פתרונות כגון בעיית הפליטים הפלסטיניים".

בשאר הדגיש כי "נוכחות הכוחות הסוריים בלבנון היא דבר הכרחי כעת. אנו לא נמצאים בלבנון ללא סיבה. הכוחות הסוריים הגיעו ללבנון לפני הפלישה הישראלית ועל פי בקשת השלטון הלבנוני". בשאר הבטיח כי "הכוחות הסוריים ייסוגו מלבנון, כאשר השלטון הלבנוני יבקש זאת מסוריה".

על המצב במחנות הפליטים הפלסטיניים בלבנון אמר בשאר: "זוהי פצצת זמן ובעיה שלא ניתן לפתור, אלא במסגרת הסכם כולל". לבסוף, הדגיש בשאר כי בכל הסכם שלום שייחתם בעתיד, סוריה לא תסכים לוותר על עוצמתה הצבאית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully