וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש? איש פתח נורה למוות

4.2.2007 / 5:30

למרות החתימה על הסכם הפסקת האש, השמיני במספר, ממשיכים הקרבות ברצועה: איש פתח נהרג ואדם נוסף נחטף, ככל הנראה על ידי חמאס

איש פתח המשמש כקצין בביטחון הלאומי נורה למוות במרכז העיר עזה, ככל הנראה בידי אנשי חמאס. סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת גם על חטיפת איש הביטחון המסכל מטעם פתח. זאת, למרות שארגוני חמאס ופתח חתמו הערב בעזה על הסכם הפסקת אש נוסף, שמיני במספר.

כתבי "הארץ" אבי יששכרוף, עמוס הראל:

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית איסמעיל הניה קרא לחמושים לסגת מרחובות עזה. שר הפנים ברשות הפלסטינית מטעם חמאס סעיד סיאם אמר הערב, כי גורמים בכירים בפתח ובחמאס הסכימו ליישם מיד הפסקת אש בין הארגונים. סיאם אמר את הדברים לאחר פגישה עם בכיר בארגוני הביטחון מטעם פתח, רשיד אבו שבאכ. לדבריו, הארגונים הסכימו להסיג את החמושים מרחובות עזה, להסיר את המחסומים ולהפסיק את ההסתה בכלי התקשורת.

למרות הסכמה דומה שהושגה אתמול בין יו"ר הרשות, [[אבו מאזן]], ליו"ר הלשכה המדינית של חמאס, [[חאלד משעל]], המשיכו הפלגים בעימותים האלימים ביניהם גם הלילה והבוקר בכל רחבי העיר [[עזה]].

מקורות פלסטינים דיווחו על שישה פצועים שהגיעו לבתי החולים בעקבות קרבות שהתחוללו ליד האוניברסיטה האיסלאמית, משרד החקלאות, משרד הפנים ומפקדת המודיעין המסכל בעיר.

גם החטיפות ההדדיות נמשכות: אנשי פתח דיווחו כי חמושי חמאס חטפו שישה מאנשיהם, שלא היו חמושים, במחסומי דרכים בעזה, ואילו אנשי פתח חטפו שני אנשי חמאס בעיר. בשכם נחטפו שני אנשי חמאס, אחד מהם משמש ראש הפקולטה ללימודי ה[[שריעה]] באוניברסיטת א-נג'ח.

שר החקלאות הפלסטיני מטעם חמאס, מוחמד אל-אגחא, דיווח כי חמושים מפתח פרצו לבניין המשרד, גנבו מחשבים, ציוד נוסף ומסמכים והשחיתו את המשרד. אל-אגחא טען גם שהחמושים עלו על גג הבניין וירו לעבר הרחוב. בכירים בפתח הכחישו לחלוטין את הטענות.

פקידי חמאס במשרד התקשורת דיווחו שפעילי פתח ירו שתי רקטות אר-פי-ג'י לעבר בניין המשרד. חילופי ירי פרצו גם במשרד הפנים שבשליטת חמאס ובמפקדת המודיעין המסכל שבשליטת פתח. חילופי אש המשיכו גם בסביבות האוניברסיטה האיסלאמית שהיא מעוז חמאס, ואנשי פתח חמושים תפסו עמדות על גג אוניברסיטת אל-אזהאר. לדברי הניה, נזקים של 15 מיליון דולר נגרמו לאוניברסיטה האיסלאמית בעקבות התקפות של אנשי פתח. משרד אגודת הסטודנטים באוניברסיטת אל-קודס ברפיח הוצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully