וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשבוע הבא תוקם ממשלת אחדות ברשות"

3.2.2007 / 10:25

כך טוען בכיר פתח כאדורה פארס. עם זאת, חילופי האש ברשות מתחזקים ו-6 אנשי פתח נחטפו על ידי גדודי עז א-דין אלקסאם

"עד סוף השבוע הבא תוקם ברשות ממשלת אחדות לאומית", כך אומר כדורה פארס, מבכירי הפתח. בראיון בגלי צה"ל ציין פארס, כי הנהגת חמאס הסכימה להגיש לאבו מאזן רשימה של אישים עצמאיים, מתוכם יבחר אבו מאזן שר פנים הממונה על כוחות הבטחון. זה היה אחד מנושאי המחלוקת שמנעו עד כה הקמת ממשלת אחות.

עם זאת, להבדיל מאווירת הפיוס שמצטיירת, בשטח מתחזקים העימותים בין חמאס לפתח. בשעות האחרונות הודיעו גורמים בפתח, כי שישה פעילים מהתנועה נחטפו על ידי "כוח חמאס" ועל ידי גדודי עז א-דין אלקסאם. כמו כן, למרות הסכם הפסקת האש עליו הוכרז אתמול, נפצעו בחילופי אש ליד האוניברסיטה האיסלמית ובאזור מפקדת מנגנוני הביטחון בעיר עזה שישה מאנשי הארגונים.

גורמי ביטחון פלסטינים מסרו, כי אש נורתה לעבר קרית הממשלה בעזה. חמושים מסתובבים ברחובות ונשמעים קולות נפץ. ברפיח הוצתו משרדי מועצת הסטודנטים של אוניברסיטת אל-קודס הפתוחה. כמו כן דווח על חילופי אש סמוך לבית החולים שיפא.

מקורות מצרים אמרו לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי להערכתם שום הסכם לא יחזיק בשלב זה מעמד לאורך זמן.
בעימותים האחרונים ברשות נהרגו 25 בני אדם.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שוחחו אמש בטלפון והסכימו על הפסקת אש ברצועת עזה שתכנס לתוקף באופן מיידי. השניים צפויים להיפגש ביום שלישי הבא בסעודיה במטרה להגיע להסכם בנוגע לממשלת אחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully