וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט החליט: ממשיכים בחרם על חמאס

3.2.2007 / 9:30

חברי הקוורטט קראו לאחדות ברשות שתתמוך בממשלה המחוייבת להמנע מאלימות ולהכיר בישראל. ממשלת החמאס בתגובה: זו עמדה הממלאת את הוראות וושינגטון

שרת החוץ של ארה"ב קונדוליזה רייס אמרה אמש כי יש לחדש את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, למרות התקריות האלימות ברצועת עזה בין פתח לחמאס. לדבריה, למרות האלימות אין שום סיבה להימנע מדיון בשאלה איך ניתן להגיע למדינה פלסטינית. רייס אמרה את הדברים בתום פגישה של הרביעייה הבינלאומית בוושינגטון. "אין טעם לדבר על לוח זמנים, אולם יש לדבר על מחוייבות", דברי רייס.

נציגי הקוורטט נפגשו בוושינגטון לדון כיצד לקדם הסכם בין ישראל לפלסטינים. בדיונים השתתפו שרת החוץ של ארה"ב רייס, שר החוץ של רוסיה לברוב, שר החוץ של גרמניה שטיינמאייר ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון.

שר החוץ הרוסי סרגי לברור אמר, כי צריך לשלב את סוריה במאמצים לקידום המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. לדבריו בידודה של דמשק אינו משרת את האינטרס הבינלאומי. שרת החוץ קונדוליזה רייס אמרה בתגובה, כי עדיף שסוריה תמלא תפקיד חיובי במזרח התיכון ולא תחבל במאמצים לקדם את התהליך המדיני.

חברי הקוורטט הביעו "דאגה עמוקה" מהאלימות בין הפלגים ברצועה וקראו לפלסטינים "לשמור על החוק והסדר". מזכ"ל האו"ם קרא בתום הפגישה הודעה, בה נכתב כי "הקוורטט קורא לאחדות פלסטינית שתתמוך בממשלה המחוייבת להימנע מאלימות, להכיר בישראל ובהסכמים הקודמים עמה".

שטיינמאייר אמר לפני הפגישה כי "המצב במזרח התיכון לא יציב ולכן הקהילה הבינלאומית צריכה לעשות יותר כדי להפיג את המתיחות בין ישראל לפלסטינים". פקיד ממשל בוושינגטון אמר כי "קלושים הסיכויים לאלץ את ממשלת חמאס להכיר בישראל, להפסיק את הטרור ולכבד את ההסכמים שנחתמו עד כה".

חמאס: מטרת הקוורטט להעניש את הפלסטינים

מקורביו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאוכזבים מהחלטת הקוורטט להמשיך בחרם על הממשלה הפלסטינית. דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודינה הפלסטינים ציפו שהקוורטט יסיר את המצור מעל הרשות כדי ליצור אווירה מתאימה לחידוש המשא ומתן.

ממשלת חמאס מגנה את עמדת הרביעייה הבילאומית ואומרת, כי מטרתה להעניש את העם הפלסטיני. בהודעת משרד החוץ הפלסטיני נאמר, כי הרביעייה הבינלאומית ממלאת את הוראות הממשל בוושינגטון. "עמדתה אינה מביאה יציבות ורוגע למזרח התיכון", נאמר בהודעה.

שר החוץ הפלסטיני מחמוד א-זהאר קרא לנציגי הרביעייה הבינלאומית "לכבד את הצבעתם של הפלסטינים בבחירות ולפתוח בדו שיח רציני עם ממשלת חמאס כדי לסיים את המתיחות באזור". במכתב ששלח לנציגי הקוורטט הדגיש א-זהאר כי "יש צורך ביציבות מתמשכת שתביא להכרה בזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני". גם ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה קרא לרביעייה "לקבל החלטה אמיצה ולהסיר את המצור מעל העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully