וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשאר מונה למפקד הכללי של הצבא הסורי

11.6.2000 / 21:44

הלוויתו של אסד תערך ביום שלישי בעיר הולדתו קארדאחה


סגן נשיא סוריה, עבדל חלים קאחדאם, העביר היום רשמית לבשאר אסד, הנשיא בפועל, את הסמכויות על הצבא הסורי ובכך מינה למעשה את בשאר למפקד הכללי של הצבא.
בשאר הועלה לדרגת "פריק", אותה דרגה שהייתה לאביו, חאפז אל אסד.עם מינויו למפקד צבא סוריה נועד הערב בשאר עם קציני הצבא הבכירים, עם הרמטכ"ל הסורי, עלי אסלן ועם שר ההגנה הסורי, מוסטפא טלאס. ראשי הצבא הסורי נשבעו אמונים לבשאר והביעו תמיכה שלטונו.
כעת נמצאים בידיו של בשאר כמעט כל סמכויות השלטון בסוריה.
מנהיגים רבים מכל רחבי העולם שלחו היום תנחומים לדמשק, כמעט כל ראשי מדינות העולם הערבי יגיעו מחר לסוריה לקראת ההלוויה ביום שלישי.

נשיא ארה"ב, ביל קלינטון, שוחח הערב בטלפון במשך 10 דקות עם בשאר. מקורות אמריקאים הביעו היום תקווה כי לאחר שבשאר יצליח לבסס את שלטונו בסוריה הוא יקדם ויאיץ את המו"מ עם ישראל. עם זאת, הבהיר דובר הבית הלבן כי מטרתו של הנשיא היתה להביע השתתפות בצערו של בשאר ובפירוש לא לדבר פוליטיקה.

קלינטון עצמו לא יגיע ללוויה ואת ארה"ב תייצג מזכירת המדינה, מדלן אולברייט. ראש ממשלת צרפת, ז'ק שיראק, הודיע היום כי יגיע ללוויה יחד עם שר החוץ שלו הרברט ודרין. גם שר החוץ של בריטניה, רובין קוק, ילווה את אסד בדרכו האחרונה.
מקורות יודעי-דבר מגלים הערב כי יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, ייצא מחר, לביקור היסטורי בסוריה, וישתתף בלוויה של אסד. השניים היו מסוכסכים במשך שנים.

מסע הלוויה ייצא ביום שלישי בשעה 08:00 כשארונו של אסד יוצב בארמון הנשיאות בדמשק. משם ייצא הארון על גבי קומנדקר צבאי לכיוון ארמון העם המשקיף על דמשק שם יעברו על פניו משלחות המכובדים מרחבי העולם. בשעות הצהריים יובל הארון לשדה התעופה בדמשק ויוטס למקום הקבורה, בעיר הולדתו של אסד, קארדאחה.

מופז לממשלה: בשאר אסד ביסס את מעמדו בסוריה

הרמטכ"ל שאול מופז וראש אמ"ן עמוס מלכה העריכו היום כי בשאר אסד ביסס את מעמדו בסוריה. לדבריהם על כך מעידות ההתפתחויות ביממה האחרונה. בישיבה הממשלה הוסיפו השנים ואמרו כי המערכת הפוליטית בסוריה משדרת יציבות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully