וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: האדם אשם בהתחממות הגלובלית

2.2.2007 / 16:27

דו"ח של האו"ם קובע חד משמעית - בני האדם הם הגורם העיקרי להתחממות הגלובלית. מה צפוי? גשמים כבדים, בצורות וגלי חום

פאנל האו"ם בנושא שינויי האקלים שיחרר את אזהרתו החמורה ביותר עד כה, לפיה מעשי בני האדם נותנים אותותיהם בכדור הארץ ועל כן הוא מאיץ בממשלות ברחבי העולם לנקוט בצעדים מונעים כנגד [[התחממות גלובלית]].

הפאנל הבין ממשלתי לשינויי אקלים (IPCC), המאגד בתוכו 2,500 מדענים מלמעלה מ-130 אומות וארצות, צופה כי בשנים הקרובות ילכו ויתעצמו התופעות הבאות: גשמים כבדים, המסת קרחונים, בצורות וגלי חום ועליה הדרגתית בגובה פני הים. ההודעה שפירסם הפאנל נוקטת בלשון "סביר ביותר", משמע קיים סיכוי של למעלה מ-90%, שפעולות של בני אדם ובהן שריפת דלקים, היא הגורם העיקרי ל[[התחממות כדור הארץ]] בחמישים השנים האחרונות.

בדו"ח הקודם שפירסם הפאנל, בשנת 2001, נאמר רק כי "הסבירות שבני אדם הם הגורם להתחממות היא כ-66%". בדו"ח הנוכחי נאמר כי העליה בטמפרטורות הממוצעות ברחבי העולם שחלה בשנים האחרונות קשורה באופן ישיר לריכוזים גבוהים של [[גזי חממה]] כתוצאה מפעילויות יזומות של בני אנוש.

ועידת הפאנל התרחשה בפריז, שם יוצגו היום המסקנות המלאות והמפורטות של המחקר שנערך במסגרתו בשש השנים האחרונות. גורמים רשמיים באו"ם אמרו כי הם מקווים שפרסום הדו"ח העדכני של הפאנל יגרום ליותר ממשלות וחברות פרטיות ברחבי העולם להפחית את פליטת גזי החממה שלהם".

תגובות חריפות בעולם

יועצת הבית הלבן לענייניי סביבה אמרה, כי זהו דו"ח משמעותי ויקר ערך עבור קובעי מדיניות. השר לאיכות הסביבה של בריטניה אמר כי הדו"ח מספק ראייה חותכת שתגדיל את הסיכויים להשגת הסכם בינלאומי על צמצום בפליטת גזים רעילים.

ארגונים ירוקים רבים ברחבי העולם הודיעו כי כעת הוסר הספק האחרון על אחריותם של בני האדם להתחממות כדור הארץ ולצורך לנקוט בפעולות דחופות להצלתו. כך דווח בגלי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully