וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

1.2.2007 / 23:34

ביום שני של עליות, מדד נאסד"ק טיפס ב-0.2% ל- 2,468 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.4% לשיא

בוול סטריט נרשמה היום מגמה חיובית, לאחר הזינוקים שחתמו את המסחר שם אתמול. מדד נאסד"ק טיפס ב-0.2% ל- 2,468 נקודות ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.4% לשיא - 12,672 נקודות. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.041% ל-4.84%.

"אינדיקטורים שפורסמו לאחרונה", כתב הבנק הפדרלי אתמול בדברי ההסבר להחלטתו להשאיר את הריבית על 5.25%, "הצביעו באופן חלקי על צמיחה כלכלית איתנה וכמה סימנים זמניים של יציבות הופיעו בשוק הדיור. באופן כללי, הכלכלה תמשיך כנראה להתרחב בקצב מתון במהלך הרבעונים הקרובים", נכתב.

דברים אלו אמנם לא הצביעו בבירור על כוונתו של הבנק הפדרלי להתחיל בקרוב בהורדת הריבית קצרת הטווח בארה"ב, אולם שינוי הטון כלפי הריבית וכלפי האינפלציה התקבלה בוול סטריט בברכה.

היום דווח כי ההכנסה הפרטית בארה"ב עלתה בדצמבר בהתאם לצפוי ב-0.5%. מנגד, ההוצאה הצרכנית האישית עלתה בשיעור נמוך מהצפוי של 0.3%. בוול סטריט צפו עלייה חדה יותר של 0.7% בדצמבר. נתון נוסף הצביע על האטה בפעילות היצרנית בארה"ב בינואר: מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני ירד ב-2.1 נקודות ל-49.3 נקודות.

למגמה החיובית היום תרמו תוצאות כספיות חזקות של גוגל וחזרתו של מייקל דל למשרת מנכ"ל יצרנית המחשבים הנושאת את שמו. ענקית החיפוש החיפוש באינטרנט, גוגל, עקפה ברבעון הרביעי את תחזיות האנליסטים עם גידול של 67% בהכנסות ל-3.21 מיליארד דולר ועם רווח נקי של 1.03 מיליארד דולר. רווח זה היה גבוה פי 2.8 מרווחיה ברבעון המקביל ב-2005. גוגל ירדה ב-3.9%.

בקרב הישראליות דיווחה יצרנית ציוד התקשורת אי.סי.איי על תוצאות כספיות חסרות השראה, שכללו צניחה של 70% ברווח הנקי ל-2.3 מיליון דולר וירידה של 9% בהכנסות ל-154 מיליון דולר. "וירטואוזיות חשבונאית", במסגרתה חושבו מחיקות מלאי גדולות שלא כחלק ממהלך העסקים הרגיל, איפשרה לחברה לדווח על רווח (פרופורמה) בהתאם לתחזיות השוק של 8 סנט למניה. בתגובה לתוצאות הוסיפה המניה 1.2% ל-8.6 דולרים.

אמדוקס דיווחה על עסקה חדשה, במסגרתה הטמיעה תוכנת בילינג (חיוב) מתוצרתה במערכות המחשוב של חברת הסלולר הסלובנית Si.mobil-Vodafone. היקפה של העסקה הוערך בשוק במיליוני דולרים בודדים. אמדוקס הוסיפה כ-1.2% ל-35.1 דולר.

כמעט רבע ממניות חברת קומברס טכנולוג'י החליפו אמש ידיים, לקראת מחיקתה של המניה מהמסחר בנאסד"ק. קרנות אינדקס ותעודות סל על מדדי נאסד"ק 100 ו-S&P 500 מיהרו לחסל את אחזקתם בחברה לקראת המעבר למסחר מעבר לדלפק. והתוצאה - מחזור חריג בהיקפו של כ-1.68 מיליארד דולר. אולם למרות לחץ המכירות הכבד, איבדה מניית קומברס טכנולוג'י "רק" 2.3% מערכה.

בתגובה לאירועים, ציינו אמש האנליסטים שאול אייל ויאיר ריינר מ-CIBC, כי מחיקה מנאסד"ק אינה סיבה לשמוח, אולם לאחר שיצאה אל הפועל, שלא במפתיע, היא דווקא עשויה להקטין את רף החששות בשוק. אייל וריינר מאמינים, כי משקיעים רבים המתינו לשטף המוכרים הצפוי ביום המחיקה, במטרה למצוא נקודת כניסה נוחה לבניית פוזיציית השקעה במניה. היום טיפסה קומברס כ-0.8% ל-19.6 דולר.

סייפן צנחה אמש ב-20.6% למחיר שפל של 14 דולר, בתגובה לתחזיות חלשות לרבעון הראשון של 2007. בליהמן ברדרס חתכו בתגובה את מחיר היעד למניה מ-25 דולר ל-19 דולר, אולם הותירו לה המלצת "משקל שווה" בתיק ההשקעות. סייפן התאוששה ב-0.9% ל-14.1 דולר.

CIBC העניקו המלצת "תשואת יתר ענפית" לסינרון והמניה עלתה ב-3.5% ל-25.5 דולר. גם ג'ים קריימר מ-CNBC חזר והמליץ אמש לקנות מניות של סינרון.

אודיוקודס טיפסה כ-1.8% ל-10.1 דולרים לאחר שהשלימה ההשתלטות על הסטארט אפ הישראלי CTI בריבוע לפי שווי של 11 מיליון דולר.

עוד בלטו היום פאנדטק ואינטרנט זהב, שזינקו בכ-7% כל אחת וסיליקום, שהוסיפה כ-8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully