וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים בעזה, חולמים על האולימפיאדה

יוני מנדל

1.2.2007 / 13:16

נבחרת הכדורגל הפלסטינית אמורה לקיים בעוד שבוע משחק מכריע בתימן. יציאתה דרך מעבר ארז לא אושרה, ופיפ"א נחלצה לעזרה

נבחרת הכדורגל האולימפית הפלסטינית נמצאת במלכוד. מצד אחד, בעוד שבוע היא אמורה לקיים משחק מכריע בתימן שיקבע את התמודדותה במוקדמות אולימפיאדת בייג'ינג, ומצד שני - מעבר רפיח סגור מזה כשבועיים ומעבר דרך מעבר ארז מתאפשר רק במקרים הומניטריים.

בשל הדחיפות שבעניין שיגרה התאחדות הכדורגל הפלסטינית מברק בהול להתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א. בפיפ"א החליטו לסייע לנבחרת הפלסטינית, והעבירו להתאחדות הכדורגל הישראלית מכתב בו ביקשו לסייע למקבילתה ברשות הפלסטינית לצאת למשחק בתימן. עם זאת, עד כה לא הושגה כל התקדמות.

בראיון לוואלה! חדשות אמר דובר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ג'מאל אבו-חשיש, כי אם לא תתאפשר יציאת הנבחרת בתוך 24 שעות, יאבדו הפלסטינים את סיכוייהם להעפיל לאולימפיאדת בייג'ינג. לדבריו, חצי מהנבחרת נמצאת בעזה, רבע בגדה המערבית ורבע נוסף בירדן, ואם יציאת השחקנים מעזה לא תתאפשר תוך יממה, לא יוכלו השחקנים לקיים מחנה אימונים מינימלי ויוותרו על הגעתם לתימן. לדבריו, "הגשנו בקשה לישראלים לפני חמישה ימים אך היא לא נענתה.... אנו נמצאים בקשר ישיר עם פיפ"א, ומקווים שיציאתנו תתאפשר עד מחר".

צה"ל: בוחנים את הבקשה

דובר מפקדת תיאום וקישור עזה, פיטר לרנר, אמר לוואלה! חדשות, כי פנייה של הפלסטינים ליציאה למשחק הכדורגל בתימן אכן הגיעה למשרדי צה"ל. לדבריו, הבקשה נבחנת, ואף בחיוב, בכפוף לנהלי הביטחון הקיימים. עם זאת, לדבריו, צה"ל בחן את יציאת הנבחרת הפלסטינית לתאריך 7 בפברואר (יום קיום המשחק), ובשל פניית וואלה! חדשות תיבחן יציאתה של הנבחרת הפלסטינית שוב בהקדם. בשיחה נוספת הוא ציין שהוא מקווה שההיתר יינתן עוד היום, או מחר לכל המאוחר, וכי מספר גורמים פועלים על מנת לסייע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully