וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלגים הפלסטינים: כן לממשלת אחדות לאומית

31.1.2007 / 16:46

בעזה נערכה היום מסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות 5 פלגים פלסטינים שהסכימו שהרגיעה חייבת להיות מלווה בהקמת ממשלת אחדות

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ראמאטאן" מדווחת, כי הסתיימה הפגישה של חמשת הפלגים הפלסטינים: חמאס, פתח, הג'יהאד האיסלמי, החזית העממית והחזית הדמוקרטית בעזה. על פי הדיווח, החליטו נציגי הפלגים, כי תחילת משא ומתן ישיר ביניהם קרוב, וכי יש להמשיך ולקיים את הסכם הפסקת האש שנחתם בין חמאס לפתח.

כמו כן , בירכו הפלגים על ההצעה המצרית אודות "הקמת צבא פלסטיני שיכלול את כל הפלגים השונים". בנוסף לכך, בנושא הביטחוני הם קראו לשינויים במנגנון הביטחון הפלסטיני הקיים, כך שיכלול תחתיו פעילים מכל התנועות.

פתח: חמאס היכו את חטופינו

את מסיבת העיתונאים סיכמו שלושה דוברים של שלוש התנועות המרכזיות. לדברי איסמעיל רדואן , דובר מטעם תנועת חמאס, "ההסכם שנחתם בין חמאס לפתח כולל את החזרת החטופים הפלסטינים משני הצדדים, וכי שלב זה מתבצע כמתוכנן". הוא ציין שהוא מקווה שהמשא ומתן הצפוי בין התנועות יוביל להקמת ממשלת אחדות פלסטינית".

תאופיק אבו ח'וסה, דובר מטעם תנועת פתח, היה פחות אופטימי ממנו. לדבריו, "עדיין דרוש טיפול בחלק גדול מהנושאים השנויים במחלוקת בינינו לבין חמאס, על מנת שהרגיעה תהיה ממשית". הוא ציין, כי תנועת פתח קיבלה לידיה כבר את כל החטופים, אולם לצערו הם הוכו על ידי אנשי חמאס, וזאת למרות שאחד מהם סבל מפיגור". הוא ציין כי על מנת להשיג התקדמות במשא ומתן, חייבים להפחית את המתח והאלימות ברחוב הפלסטיני.

ח'אלד אלבטש, דובר הג'יהאד האיסלמי, הצטרף לדברי נציג החמאס ואמר שתנועתו מברכת על רעיון הקמת צבא לאומי פלסטיני שיכלול את כל התנועות. עם זאת טען אלבטש, "לפני הקמת הצבא יש לדון היטב בדרכים להוצאת צעד זה אל הפועל". לדבריו, העימות פתח-חמאס הסתיים כליל, וכעת "צריך לוודא שהרגיעה תוביל להקמת ממשלת אחדות לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully