וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא להכיר: היורש של פוטין

שי אילן

31.1.2007 / 16:04

דימיטרי מדוודב, סגן ראש ממשלת רוסיה, מכחיש שיש לו שאיפות לרשת את הנשיא, אבל על פי ההערכה לה זכה בדבוס, הוא כבר מונה

רוסיה תבחר בשנה הבאה נשיא חדש, ואם להאמין לוולדימיר פוטין, הוא לא מתכוון לפעול כדי להישאר עוד קדנציה בתפקיד. לפי הערכות, המועמד המוביל לרשת אותו הוא דימיטרי מדוודב, סגן ראש הממשלה ויו"ר "גזפרום", חברת הנפט הלאומית הרוסית. מדוודב, פוליטיקאי יחסית לא מוכר מחוץ לרוסיה, נחשף לאור הזרקורים בוועידת הפורום הכלכלי העולמי בדבוס ועשה רושם כביר על כלי התקשורת במזגו הצנוע ובאנגלית השוטפת שלו.

מדוודב הגיב לשמועות שהוא היורש של פוטין באומרו: "אני אוהב את מה שאני עושה עכשיו. אני לא רוצה לחשוב על דברים מופשטים שיקרו בעתיד. זה רק יסיח את דעתי מהמשימות שלי". כלי תקשורת ציינו את העדיפות של הופעות של מדוודב על זו של שר ההגנה הרוסי סרגיי איבנוב, שנחשב למועמד אחר לרשת את פוטין. הנסיעה לדבוס הייתה טבילת האש הבין לאומית של מדוודב ושימשה גם אות לרצונה של רוסיה להשפיע על הכלכלה העולמית, וגם, לפי פרשנים, רמז למעמדו הרם העתידי.

מדוודב, ד"ר למשפטים הוא מינוי אישי של ולדימיר פוטין ואיש סודו. הוא הובא על ידי פוטין, יחד עם עוד כמה בכירים, בשנת 1999 מסנט פטרסבורג ומונה לסגן ראש המטה הנשיאותי. בשנת 2000 הוא הוביל את מסע הבחירות של פוטין ואחר כך מונה ליו"ר דירקטוריון "גזפרום". ב-2005 מונה מדוודב לתפקיד סגן ראשון של ראש הממשלה. הוא פופולרי מאוד ברוסיה ופרשנים תולים בו תקווה לשינוי התפיסה השלטונית ברוסיה, לכוחנית פחות, אם כי לא פחות נחושה. הגיחה שלו לדבוס הוכיחה שבעיני קהילת העסקים והאליטות השלטוניות במערב, הוא בהחלט עשוי להיתפס כאדם נוח יותר מפוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully