וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: מצטערת באופן אישי בשביל חבר

31.1.2007 / 15:31

התגובות שהגיעו מהמערכת הפוליטית להרשעת רמון אוהדות ברובן לשר לשעבר. אולמרט: שולח חיבוק. תירוש: השופטים מנותקים מהעם

התגובות להרשעתו של חיים רמון מיהרו להגיע מהמערכת הפוליטית. ראש הממשלה אהוד אולמרט לא יצא עדיין בהודעה רשמית, אך נמסר כי הוא התקשר לרמון לאחר הכרעת הדין והביע את צערו על שנמצא אשם וכי הוא "שולח לו חיבוק חם".

מלשכתו של יו"ר ש"ס השר אלי ישי נמסר כי הוא מצטער בשביל רמון ובטוח שהוא ינצל את זכותו לערער על הכרעת הדין: "לא ירחק היום בו ישוב רמון ויתרום למדינת ישראל".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) טענה כי השופטים בהכרעת הדין היו מנותקים מהעם ומהנסיבות. היא טענה, כי "במדינה שהיא לבנטינית באופייה, שלפעמים מחבקת ולפעמים אף מנשקת, צריך היה להתחשב בדברים". לדבריה, אף הייתה הטרדה של החיילת כנגד השר עצמו, ולדעתה, אם היה הציבור צריך להחליט הוא היה מוצא את רמון זכאי.

ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה) אמר על הכרעת הדין של רמון, כי הוא "מצטער בשביל חבר ומצטער על הדרך שבה זה נעשה" ועל "העובדה שהמתלוננת שוכנעה על ידי גורמים רבים להתלונן, שגורמת למבוכה בקרב אנשי הציבור".

שר המשפטים לשעבר יוסף (טומי) לפיד, שצידד ברמון והצר על פסק הדין, אמר כי זהו "יום עצוב בתולדות השלטון בישראל".

"אנשי ציבור אינם רשאים לנצל מעמדם לסיפוק תאוותם"

ההתבטאות המעניינת ביותר אולי הגיעה מכיוונה של שרת החוץ ציפי לבני, הממלאת את מקום רמון גם כשרת המשפטים. לבני אמרה כי היא מצטערת באופן אישי בשביל חבר: "אך יש לי אמון מלא במערכת המשפט וזו צריכה להיות גם התחושה הציבורית הכוללת".

מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בירכו על הרשעתו של רמון: "בהחלטתו שולח בית המשפט מסר ברור לכולנו: רב המרחק בין חיזור, מחמאה ופלירטוט לבין ניצול יחסי מרות וסמכות, עבריינות מינית, ביזוי והשפלת האחר. אנשי ציבור אינם רשאים לנצל את מעמדם הרם לספק את תאוותם".

יו"ר שדולת הנשים בישראל, רינה בר טל אמרה בתגובה להרשעת רמון, כי פסק הדין הינו אירוע מכונן ביחס להתנהגות נורמטיבית בחברה הישראלית בכלל וביחסי מרות בפרט. נשות ישראל יכולות להיות בטוחות כי יש מי שיגן על זכויותיהן וילחמו על הוצאת צדקתן לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully