וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקרב בנג'ף היה טבח?

שי אילן

31.1.2007 / 13:57

העיתון "אינדיפנדנט" מדווח כי יתכן שההתקלות בין כוחות הביטחון העירקים בגיבוי אמריקאי למורדים הייתה למעשה טבח

עיתונים ברחבי העולם מדווחים, כי גוברים החשדות שהסיפור הרשמי על הקרב בנג'ף, בו נהרגו 263 עירקים ונפצעו 210, מכסה על טבח בקנה מידה חסר תקדים. לפי ההשערות, נוכחותו במקום של אחמד אל חסני, שראה בעצמו דמות משיחית, הייתה מקרית. ממשלת עירק מסרה שחייליו של אל חסני, "צבא השמיים", היו בדרכם להרוג מנהיגים שיעים בנג'ף.

לפי טענות של אתרי אינטרנט עצמאיים בעירק, תהלוכה של 200 שיעים משבט חוואטים שעלו לרגל לנג'ף לציין את העאשורה, נתקלה במחסום של הצבא העירקי. החיילים במחסום פתחו עליהם באש והרגו את ראש השבט ואישתו, שהיו בראש התהלוכה. אנשי השבט השיבו אש. החיילים במחסום הודיעו למפקדיהם שהם מותקפים בידי אנשי אל קאעדה החמושים בכלי נשק מתקדמים.

מרגע זה, לפי הטענות, התחיל מרחץ דמים נורא. תגבורת זרמה לאזור והקיפה את בני השבט, שאליהם הצטרפו בני שבט נוסף שניסו למנוע את ההתנגשות. מסוקים של צבא ארה"ב הוזעקו למקום ואחד מהם נפגע, לא ידוע אם על ידי בני השבט או מאש ידידותית. המסוקים הפציצו את הצליינים והרגו כ-120 מהם.

שמה של הכת המשיחית, שבסיסה נמצא באזור, שימש אם כן תירוץ נוח לטבח. בני הכת היו מסוכסכים עם השלטונות, אולם הם טענו אתמול שהם שוחרי שלום ולא היה להם כל עניין בהתנגשות צבאית. אמנם אין אישור למהלך הדברים שמתאר ה"אינדיפנדנט" אולם הוא מתבסס על העיתון הבגדדי א-זמאן, שמהווה מקור אמין בדרך כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully