וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הוודקה

31.1.2007 / 7:33

באירופה מתחבטים בשאלה איזה משקה הוא וודקה - האם רק משקאות שעשויים מגרעינים ותפו"א או גם מענבים. צרות של עשירים

הפרלמנט האירופי הציע פתרון למחלוקת בין המדינות החברות באיחוד בנוגע להגדרה מה היא וודקה.

פולין, שבדיה ופינלנד טוענות כי רק אלכוהול שעשוי מגרעינים או תפוחי אדמה יכול להיקרא וודקה, בעוד מדינות כמו הונגריה, ספרד ובריטניה טוענות שאין סיבה להגביל את המשקאות הנקראים וודקה לאלה שעשויים מגרעינים, ויש לאפשר למשקאות העשויים מכל גידול חקלאי להיקרא וודקה.

פרלמנט האיחוד מציע לפתור את המחלוקת בצורה פשוטה –משקה שייוצר שלא מגרעינים, תפוחי אדמה או מולסה, יחויב לציין את מרכיבי המשקה על תווית הבקבוק. וודקה שתהיה עשויה מיותר ממוצר אחד תקרא וודקה מעורבת "בלנדד וודקה".

ההצעה, שאושרה על ידי ועדת הסביבה של הפרלמנט האירופי צריכה עוד לעבור את משוכת הפרלמנט כולו, ועל ידי ממשלות החברות באיחוד.

נשיאת הפרלמנט, גרמניה, צריכה כעת לתווך בין הצדדים על מנת לאשר את ההצעה בפרלמנט, לפני שתועלה להצבעה, בחודש מרץ הקרוב. המדינות הצפויות להתנגד להצעת הפשרה הן כאמור פולין, שבדיה ופינלנד. שלוש המדינות מעוניינות למנוע ממשקאות שעשויים ממולסה, ענבים ופירות אחרים להימכר כ[[וודקה]].

המחלוקת סביב הוודקה החלה במהלך ביקורת על חקיקה שעורך הפרלמנט האירופי על ההגדרה החוקית של [[אלכוהול]]. ההגדרה הנוכחית קיימת משנת 1989, לפני שפולין, שבדיה ופינלנד, מדינות בהן היסטוריה ארוכה לוודקה, הצטרפו לאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully