וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אנשים שעסוקים ב"עשיית כסף" אדיבים פחות

סוכנויות הידיעות

30.1.2007 / 15:06

לפי מחקר שפורסם במגזין "סיינס", אנשים שעסוקים במהלך יומם עם כסף, פחות מעוניינים לקבל עזרה מאחרים

כסף אולי לא יכול לקנות אהבה, אבל יתכן שהוא יכול להפוך את בעליו לאכזריים יותר. כך לפחות על פי מחקר חדש בנושא "ההשפעות הפסיכולוגיות של הכסף", אשר פורסם במגזין "סיינס".

לפי המחקר, אנשים שעסוקים ב"עשיית כסף" נוטים להיות פחות אדיבים, פחות מתחשבים ופחות מעוניינים לקבל עזרה מאחרים. ההיבט החיובי הוא שאלה שעסוקים ב"עשיית כסף", נוטים להיות יותר עצמאיים ומרוכזים ונוטים להיות עובדים אדוקים יותר.

המחקר נערך באוניברסיטת מינסוטה, באוניברסיטת פלורידה ובאוניברסיטת בריטיש קולומביה. במחקר חולקו הנשאלים לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה, קבוצת ה"כסף", אשר לפני תחילת המחקר צריכה היתה לעסוק בנושאים הקשורים לכסף: לפענח תפזורת עם מילים הקשורות לכסף, לצפות בפוסטר של ערכים שונים של מטבעות שונים בעולם, לשחק עם ערימות כסף מזוייף או אסימוני משחק ולקרוא חיבור בו מוזכר הכסף. הקבוצה השנייה היתה קבוצת בקרה נייטרלית.

לאחר מכן, התבקשו הקבוצות לפתור חידה ונאמר להם כי אם יבקשו, יוכלו לקבל רמזים. קבוצת ה"כסף" חיכתה זמן ניכר לעומת קבוצת הביקורת לפני שביקשה רמזים לפתרון החידה. במהלך המבדקים הבאים, נתבקשו הנבחנים לסייע לאחרים בנושאים שונים. קבוצת ה"כסף" הראתה נכונות מועטה יותר לעשות כן.

לפי המבדקים, בשלב האחרון של המחקר, נראה היה כי חברי קבוצת ה"כסף" שומרים על מרחק פיזי מסוים מחבריהם לקבוצה, שגדול יותר מהמרחק בין חברי קבוצת הבקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully