וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: הפיגוע לא ישפיע על הרגיעה

שי אילן ויוני מנדל

30.1.2007 / 15:59

יו"ר הרשות פגש במצרים את מובארק ודן עימו בדרכים לשמור על הפסקת האש. בינתיים בעזה נורה ונהרג פעיל חמאס וחברו נחטף

בקהיר נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם נשיא מצרים חוסני מובארק, והשניים דנו בהתפתחויות האלימות האחרונות ברשות הפלסטינית, ובדרכים להפסקת הקטל ברחבי רצועת עזה. אבו מאזן הודה למובארק על כך שהעימותים הקשים, שגבו את מותם של כ-30 פלסטינים בפחות משבוע, הופסקו היום, בתיווך מצרים. הפסקת האש נכנסה לתקופה היום בשעה שלוש לפנות בוקר.

בראשית דבריו במסיבת העיתונאים התייחס אבו מאזן לפיגוע אתמול באילת. לדבריו, "אני מתנגד לפיגוע ומגנה אותו מכל וכל". לגבי השפעתו על המצב הביטחוני אמר, כי "אני לא סבור שהפיגוע צריך להפסיק את הסכם ה'תהדייה' (רגיעה) בינינו לבין הישראלים ברצועת עזה".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ראמאטאן" דיווחה, כי אבו מאזן ציין שהסכם הפסקת האש ברצועת עזה הושג הודות למשלחת ביטחונית מצרית, וכן בשל מחוייבותן של תנועות חמאס ופתח להפסקת אש. לדבריו, יהיה צורך באיחוד כל הכוחות הביטחוניים, וכינוסם תחת מנגנון הביטחון הפלסטיני המרכזי. כל עוד יש ארגוני ביטחון שלא פועלים בתאום זה עם זה, אמר אבו מאזן, "גדלה האפשרות ל"פיתנה" (מלחמת אחים).

זמן קצר בלבד לאחר מסיבת העיתונאים כבר נראו סימנים כי הפסקת האש ברצועה מופרת על ידי הצדדים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי בארוע ירי בח'אן שבדרום הרצועה נורה ונהרג פעיל בכיר בחמאס וחברו נחטף. בחמאס טוענים שאת הפעולה ביצעו חברי פתח.

עריכת וידיאו: בת גולן

"או ממשלת אחדות או בחירות מוקדמות"

יו"ר הרשות הגיע לקהיר אמש, לאחר ביקור בן יומיים בבירת אתיופיה. בכינוס של מדינות האיחוד האפריקאי אמר אמש אבו מאזן, כי "אנו עמלים על הרכבת ממשלת אחדות שתתחייב לעקרונות אש"ף והרשות הפלסטינית הלאומית. אם לא יצלח הדבר – נחזיר את הבחירה לעם ונקיים בחירות מוקדמות לפרלמנט ולראשות הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully