וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל yes: "נמכור תכנים ופרסום באתר האינטרנט שלנו"

איילה צורף

30.1.2007 / 11:00

מודל ההכנסות שבונה yes לאתר מתבסס על חלוקת הכנסות מפרסום בין yes לחברה שתפעיל את האתר. בנוסף, תמכור yes תכנים שלה

"אתר התוכן של yes צפוי לצאת לדרך בעוד כמה חודשים" - כך אומר ל-TheMarker רון איילון, מנכ"ל yes. זאת, בהמשך לפרסום לפיו החברה תקים בקרוב אתר ובו ישודרו הסרטים והסדרות שמשודרים בערוצי הלוויין. לשלב הגמר במכרז שעורכת yes לבחירת חברה שתבנה את האתר הגיעו וואלה ותפוז אנשים. MSN ישראל היה אף הוא מועמד, אך נשר בדרך.

לדברי איילון, "תוקם שותפות שבה אנחנו נהיה אחראים על התוכן באתר, על מיתוגו ועיצובו, והשותף יהיה אחראי על הצד התפעולי וינהל את מכירת הפרסום בו". מודל ההכנסות שבונה yes מתבסס על חלוקת הכנסות מפרסום בין yes לחברה שתפעיל את האתר. בנוסף, תמכור yes תכנים שלה. "נעלה לאוויר פרקים שלמים מתוך סדרות שלנו, למשל 'השיר שלנו'", אמר איילון, "חלקם יהיו בתשלום, חלקם יקבלו חינם רק הלקוחות שלנו, וחלקם יהיו בחינם לכל הגולשים. מבחינתנו, האתר אמור לייצר הכנסות ממכירת תוכן ומפרסום. אני רואה מה קורה באתרים של אחרים, ומניח שגם אצלנו יהיו גולשים רבים".

יש לכם יכולת לשדר באתר גם תכנים בינלאומיים?

"יש לנו יכולות משפטיות וטכנולוגיות לשדר מה שאנחנו רוצים, גם תכנים מחו"ל, וזה בפירוש עומד על הפרק. אני מעריך שזה יקרה, אבל לא בשלב הראשון".

גם HOT עובדת על אתר משלה, וגם הוא צפוי להכיל תכנים בלעדיים של חברת הכבלים. כיום יש ל-HOT ול-yes אתרי תוכן, אך הם מצומצמים יחסית, ואינם כוללים את סדרות הדגל שלהן, כגון "האלופה" ו"גיא פינס" (בכבלים), ו"השיר שלנו" (בלוויין). מדובר באתרים שיווקיים בלבד.

המגמה של מעבר גופי השידור לפעילות באינטרנט החלה ב-2006, ובמובן זה נכנסות yes ו-HOT לתחרות באיחור. קשת היתה החלוצה. היא שמה דגש על אתר האינטרנט שלה, שבו היא משדרת תכנים מתוך ימי השידור שלה בטלוויזיה (כמו "נולד לרקוד" ו"עובדה"). בנוסף, היא מייצרת עבורו תכנים ייחודיים. בקשת מוכרים שטחי פרסום באתר ומשלבים אותו כחלק מחבילות הפרסום שהחברה מוכרת למפרסמים.

גם ערוץ 10 הניע בשנה החולפת פעילות פרסום ותוכן באינטרנט בשיתוף עם נענע והמיזם צפוי לצאת לפועל בשנה הקרובה. כפי שנחשף ב-TheMarker, גם רשת תעלה בקרוב אתר תוכן גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully