וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים יסעו עד מכה להתפייס

יוני מנדל

30.1.2007 / 9:45

לאחר ששר החוץ הפלסטיני הודיע כי תופסק האש, הודיעו הצדדים על הכנותיהם לפסגת הפיוס בסעודיה. אבו עלא ומשעל יכהנו כראשי משלחות

ברשות הפלסטינית נענו בחיוב להזמנת מלך סעודיה והם כבר החלו בהרכבת הצוותים שיישלחו לשיחות הפיוס במדינה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי בראש משלחת פתח יעמוד ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר אבו-עלא. בראש משלחת חמאס יעמוד ראש הלשכה המדינית של התנועה ח'אלד משעל. כמו כן, בצוות חמאס המורחב יקחו חלק בכירים בהנהגה, וביניהם ראש הממשלה איסמעיל הניה ודובר התנועה ראזי חמד.

את פסגת הפיוס יזם [[עבדאללה מלך ערב הסעודית]], שהביע את שאיפתו שהצדדים יקימו ממשלת אחדות לאומית ויקדמו את תהליך השלום באזור. הוא ביקש שהפגישות יתקיימו על אדמת "בית אללה הקדוש במכה". על פי הדיווח ישתתף בשיחות גם יועץ המלך לביטחון לאומי הנסיך בנדר אבן סולטן, וכן מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא. הפגישות אמורות להתחיל ביום שני הבא.

א-זהאר: חמאס ופתח הסכימו על הפסקת אש

סוכנות הידיעות רויטרס מוסיפה:

שר החוץ הפלסטיני מחמוד א-זהאר הודיע הלילה כי חמאס ופתח הגיעו להסכמה על הפסקת אש, אחרי ימים ארוכים של אלימות יוצאת דופן ברשות הפלסטינית. הוא פרסם את ההודעה לאחר שיחה עם ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה ועם יו"ר הרשות אבו מאזן. א-זהאר הדגיש כי הניה ואבו מאזן קוראים לחמאס ופתח לכבד את ההסכם שהושג, ולהיוועד כדי לקדם את עניין ממשלת האחדות.

בזאת יבוא לסיומו גל מהומות אדיר בהיקפו ובעוצמתו ברשות הפלסטינית, במהלכו נהרגו למעלה מ-30 בני אדם, בהם גם תינוקות וילדים, ונחטפו עשרות פעילים משני האירגונים ובני משפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully