וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

שירלי יום-טוב

29.1.2007 / 23:21

סיליקום זינקה ב-38%, רדוור צנחה ב-16%. האתרים הכלכליים צייינו עצבנות בשווקים לקראת שבוע עמוס דו"חות והחלטה על הריבית

שורת הודעות על מיזוגים ורכישות לצד הודעות מצידן של אינטל ו-IBM, על כך שהן נמצאות בשלבי פיתוח של שבבים מהירים וקטנים, דחפו את השווקים לעליות עד כה. אולם כשעה וחצי לפני תום המסחר, המדדים מצביעים על ירידות קלות. נאסד"ק יורד ב-0.2% וכך גם מדד S&P500, כאשר האתרים הכלכליים בארה"ב מצייינים עצבנות בשווקים לקראת שבוע עמוס דו"חות והחלטה על הריבית.

היום לא פורסמו נתוני מקרו מהותיים, אולם בהמשך השבוע יגיעו נתונים חשובים ומשפיעים, ביניהם הריבית הבסיסית, שהחלטה עליה תימסר ביום רביעי בערב. בנוסף יתפרסמו נתוני התמ"ג, הייצור והתעסוקה לסוף 2006.

נתוני ייצור ובנייה טובים מהצפוי, הביאו להערכות בסוף השבוע כי הבנק הפדרלי המרכזי לא יידרש בקרוב להפחית את הריבית בארה"ב במטרה לאושש את הכלכלה המקומית.

לדברי כלכלני בית ההשקעות לידר שוקי הון, התפרסמו בשבוע שעבר בארה"ב שני אינדיקטורים כלכליים חזקים: עלייה בהזמנות של מוצרי בני קיימא ועלייה במכירות של בתים חדשים. עקב כך, הקטין שוק האג"ח את ההסתברות להורדת ריבית עד אוקטובר, ל-50% בלבד והתשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלו ל-4.88%, מ-4.78% בשבוע קודם לכן. להערכתם, צפויות התשואות הארוכות להמשיך ולעלות לרמה של 5%.

בקרב הישראליות נסחרת סיליקום בזינוק של 38%, לאחר שחתמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות שיא של 5 מיליון דולר, אשר משקפות גידול של 20% לעומת הרבעון שקדם לו וצמיחה של 60% בהשוואה לרבעון הרביעי ב-2005. על רקע הצמיחה החדה במכירות ולמרות ירידה קלה בשיעורי הרווח הגולמית, הכפילה סיליקום את רווחיה התפעוליים ברבעון הרביעי ל-950 אלף דולר, לעומת 475 אלף דולר ברבעון המקביל. הכנסות ריבית של 70 אלף דולר סייעו להקפיץ את הרווח הנקי ב-125% ל-1.1 מיליון דולר (20 סנט למניה).

רבעון מאכזב נוסף היה רדוור עם תוצאות שהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים. רדוור דיווחה ברבעון הרביעי על גידול אפסי של 0.3% ל-21.1 מיליון דולר. הרווח הנקי נחתך ל-110 אלף דולר (1 סנט למניה), לעומת 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, בשל עלייה בהוצאות התפעול ורישום הוצאות בגין האופציות. ללא ההוצאות על אופציות הרוויחה רדוור 944 אלף דולר (5 סנט למניה) - נמוך ב-3 סנט למניה מציפיות השוק. המניה מגיבה בצניחה של 16%.

נייס מאבדת כ-1.6% בהשפעת הידיעה שפורסמה הבוקר בעיתון "מעריב", ולפיה היא צפויה לסכם השבוע על רכישת המתחרה וויטנס (סימול: WITS) תמורת כ-820 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות. לדברי מעריב, תבוצע העסקה במחיר של 25-24.5 דולר למניית וויטנס, ולקראתה תצא נייס לגיוס של מאות מיליוני דולרים בהנפקת אג"ח. האנליסט דן הרווארד מדויטשה בנק, ציין כי מדובר במחיר סביר עבור וויטנס. נייס, כהרגלה, סירבה להתייחס ל"שמועות בשוק".

אי.סי.טל מוסיפה 2.2%לאחר שהחברה החליטה לסיים את קשרי העבודה שלה עם משרד המדען הראשי בתמ"ת. החברה תחזיר למדען מענקים בהיקף של 2.8 מיליון דולר ותרשום הוצאה חד פעמית של כך בדו"חות הרבעון הרביעי. בעקבות ההסכם תפסיק אי.סי.טל לשלם תמלוגים ממכירותיה למדען, ובשל כך היא צופה השפעה חיובית על רווחיה ב-2007 ובשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully