וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ הנחה את צה"ל להתכונן לפעולה

29.1.2007 / 19:32

שר הביטחון הורה להיערך לפעולה נגד תשתית הטרור שהוציאה לפועל את הפיגוע באילת. לדבריו, הפסקת האש לא תמנע פעולה נגד טרור

שר הביטחון עמיר פרץ הנחה את צה"ל להיערך לפעולות מבצעיות יזומות נגד תשתית הטרור שהוציאה לפועל את הפיגוע באילת. "הפסקת האש לא תמנע מאיתנו לפעול נגד מי שמבצע פעולות טרור בישראל", אמר פרץ בהערכת מצב מיוחדת בירושלים בה השתתפו בכירי צה"ל ושירות הביטחון הכללי. כך דווח בגלי צה"ל.

מוקדם יותר אמר פרץ כי מדובר בארוע חמור ובעליית מדרגה. לדבריו, "אין כוונה לתת הנחות לשום ארגון. נקיים התייעצויות בשעות הקרובות עם כל מערכת הביטחון, כדי לנקוט בפעולות הנדרשות המיידיות, תוך שמירה על נסיון לבודד את הקיצוניים אל מול הגורמים המתונים".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בפתח ישיבת סיעת קדימה, כי קיים התייעצות עם ראשי מערכת הביטחון בעקבות הפיגוע באילת. "נדע להסיק את המסקנות, להפיק את הלקחים ולהנחות את גורמי הביטחון להמשיך במאבק הרצוף והבלתי פוסק במחבלים ובשולחיהם", אמר אולמרט. ראש הממשלה הוסיף: "אני מאמין שהעיר אילת תתגבר על המכה הזאת ותמשיך להיות עיר שמחה וקסומה כפי שכולנו אוהבים אותה".

שרת החוץ ציפי לבני אמרה כי הפיגוע הוא רק חלק מההתקפות היומיומיות על ערי ישראל. "הפגנו איפוק על מנת לתת לפלסטינים הזדמנות להילחם בטרור בעצמם, אבל למרבה הצער הרשות נשלטת היום על ידי ממשלת חמאס".

ארה"ב: הרשות אחראית לפיגוע

דובר הבית הלבן אמר היום, כי ארצות הברית מגנה את הפיגוע בכל תוקף, ושולחת את תנחומיה למשפחות ההרוגים ולעם בישראל. בהודעת הבית הלבן נאמר שהרשות הפלסטינית היא האחראית למנוע מעשים כאלה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הפיגוע, ואמר כי "לשכת הנשיאות הפלסטינית מתנגדת לכל פעולה נגד אזרחים". בקול ישראל דווח, כי הוא הוסיף שהפיגוע לא ישרת את האינטרס הפלסטיני, ושישראל תשתמש בו כדי להשמיץ את הפלסטינים בקהילה הבינלאומית.לעומת זאת אמר דובר תנועת חמאס, כי "מדובר בהתנגדות טבעית ולגיטימית לישראל".

שרת החוץ של בריטניה מרגרט בקט גינתה אף היא את הפיגוע. "אין שום צידוק למעשים כאלה" אמרה בקט, והוסיפה כי "בריטניה מודאגת מאירועי סוף השבוע האחרון בשטחים, ומצפה להשבת הסדר על ידי הרשויות הפלסטיניות".

גם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הצטרף למגנים, ותקף בחריפות את מבצעי הפיגוע באילת. הוא ואמר כי "מעשי טרור מהסוג הזה מהווים הפרה של החוק הבינלאומי ואין דרך להצדיקם". בגלי צה"ל דווח, כי קי-מון הביע דאגה נוכח כוונת הארגונים להמשיך בפעולות נגד ישראל וקרא למנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית לעצור את האחראים לפיגוע ולמנוע התקפות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully