וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי רמת הגולן נושמים לרווחה בעקבות מותו של אסד

11.6.2000 / 14:57

"קיבלנו פסק זמן" אומרים התושבים ומוסיפים "אנחנו מביטים בתקווה לעתיד"

מאת אסף לוי

מותו של אסד עושה טוב לתושבי הגולן. המגעים לסירוגין עם הסורים והמסרים החשאיים שהועברו מצד אל צד גרמו לתושבים לא לישון בלילות, התישו אותם. הם פחדו שסוגרים להם עסקה מתחת לאף, וכשיתוודעו לה, יהיה מאוחר מדי. עכשיו הכל נגמר, או לפחות, כך הם מקווים, נדחה.
"תם העידן של אסד מולנו ואנחנו מביטים בתקווה לעתיד", אומר סמי בר לב, ראש מועצת קצרין. "הציפייה היא שברק יעשה הערכת מצב ויחזור בו מהירידה מהגולן. האפשרות הזו בכל מקרה נדחתה לתקופה של שנים. אין עם מי לדבר עכשיו בדמשק. אנחנו פה בגולן, רגועים".

אבל לא כולם רגועים. אורי הייטנר, דובר ועד יישובי הגולן, מודאג מראש הממשלה ברק, פחות מאסד החדש. "ההוכחה ואבן הבוחן הבסיסית של רצון לשלום הוא כיבוד הרצונות של מדינה אחרת. רק כשיהיה שליט סורי שיכבד את הריבונות של ישראל על הגולן, יבוא השלום. עד אז, לא יהיה שלום. הבעיה היא שאצלנו לא מכבדים את הריבונות שלנו פה ואת ההתיישבות בגולן. מוכנים למסור את חבל המדינה הזה".
"בכל מקרה", אומר הייטנר, "קיבלנו פסק זמן משמעותי. יש זמן לחזק את האחיזה שלנו בקרקע, ואת האחיזה בדעת הקהל. בזמן הזה נגבש קונצנזוס סביב הגולן, כך שהוא לא יחזור לעולם".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully