וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן רוצה להרחיב את מעורבותה בעירק

שי אילן

29.1.2007 / 13:16

הניו יורק טיימס מפרסם את דברי השגריר האירני בעירק. תוכניתו עלולה להביא להתנגשויות נוספות של ארה"ב עם אירן בעירק

שגריר [[אירן]] ב[[עירק]], חסאן קזמי קומי, אומר שאירן מעוניינת להגדיל את מעורבותה בעירק, כך מפרסם היום העיתון "ניו יורק טיימס". קומי אומר שאירן יכולה לסייע לעירק באימון כוחות ביטחון ובשיקום כלכלי. לדבריו, אירן יכולה להשתמש ביתרון שנובע מכך שהיא עברה שיקום שאחרי מלחמה, כדי לסייע לעירקים. בין הצעדים שהאירנים מתכוונים לנקוט בקרוב: הקמת סניף של הבנק הלאומי האירני בבגדד. גם בנק החקלאות ושלושה בנקים אירניים פרטיים מתכוונים לפתוח סניפים בבגדד.

השגריר לא הסכים לפרט מהם הצעותיו לעירק בתחום הבטחוני וציין רק שיהיו סיורים משותפים לשני הצבאות באזור הגבול, ושתוקם ועדה תיאום בטחוני משותפת. הוא גם אישר לראשונה שהאירנים שנעצרו על ידי הצבא האמריקאי ושוחררו לפני חודש היו אנשי כוחות הביטחון, אבל הוסיף שהם ניהלו דיונים לגיטימיים עם ממשלת עירק ולא הייתה סיבה לעצור אותם. הוא הכחיש, עם זאת, את ההאשמות האמריקאיות, שהאירנים מעורבים בתכנון התקפות והחרפת העימות בין הפלגים בעירק.

ארה"ב הציגה מפות שנתפסו בפשיטה בבגדד, בהן מסומנות שכונות סוניות, שיעיות ומעורבות, שלדבריה שמשו את האירנים לסיוע בתכנון פיגועים. דובר משרד החוץ האמריקאי, שון מקורמק אמר אתמול שהמידע שנאסף אמין ושכל העת מצטבר מידע נוסף על המעורבות האירנית באלימות.

התגובות העירקיות לדברי השגריר האירני מעורבות. חבר הפרלמנט השיעי קאסם דאוד אמר שעירק מקדמת בברכה כל עזרה בשיקום ושאף שהברית האסטרטגית העיקרית של עירק היא עם ארה"ב, אירן מוזמנת כשותפה אם היא רוצה בכך. לעומתו ברהם סליח, אחד מסגני ראש ממשלת עירק ממוצא כורדי, אמר שהאינטרס הלאומי של עירק הוא ביחסים טובים עם שכנותיה, אבל עליהן לכבד את ריבונותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully