וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 ח"כים חתמו: להדיח את קצב

29.1.2007 / 14:08

ח"כ מיכאל איתן, המתנגד להדחת הנשיא, אמר לח"כ גלאון "אל תהיה זהבה גליוטינה", בתגובה לדבריה כי "הח"כים הם בני ערובה של הנשיא"

ועדת הכנסת תחדש מחר את הדיון בנוהל הדחתו של הנשיא [[משה קצב]]. בקול ישראל דווח, כי ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה) שניהל את הישיבה הכריז, כי ההצבעה בנושא תהיה עד מחר בשעה 14:00.

כ-30 ח"כים דרשו להדיח את קצב. במהלך הדיון בוועדה אמרה יו"ר סיעת מרצ בכנסת, ח"כ [[זהבה גלאון]], כי חברי הכנסת הם בני ערובה של הנשיא, משום שבמצב המשפטי הקיים הנשיא יכול לחזור בו מנבצרותו. "הנוהל שהוצע על ידי ועדת הכנסת בא להתנקש באפשרות להדיח את הנשיא".

בתגובה לדבריה אמר לגלאון ח"כ [[מיכאל איתן]] (ליכוד), "אל תהיי זהבה גיליוטינה". מספר ח"כים תבעו מאיתן לחזור בו מדבריו, אך הוא סירב ואמר כי "זהו ביטוי פרלמנטרי". "בעיני זו חרפה", אמרה ח"כ גלאון.

חברי הוועדה מתחו ביקורת חריפה נגד היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין, על שלא הסבה את תשומת לבם לעובדה שעל פי החוק רשאי הנשיא בכל מועד שנראה לו להפסיק את הליך הנבצרות, מבלי לקבל את אישור הכנסת. ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אף תבע בשל כך את הדחתה של אלשטיין מתפקידה.

אלשטיין, שנעדרה מהדיון בשל מחלה, לא הגיבה, אולם עו"ד ארבל אסטרחן מהלשכה המשפטית אמרה שיו"ר הוועדה ח"כ רוחמה אברהם הזכירה זאת בדבריה בישיבת הוועדה ביום חמישי.

ח"כ איתן המתנגד להדחת הנשיא, אמר שהנוהל להדחת הנשיא חייב להיות הוגן כי כל עוד לא הוגש נגד הנשיא כתב אישום הוא בחזקת זכאי. איתן גם דרש מיוזמי ההדחה להגיש לוועדה נימוקים מפורטים לבקשתם. לדבריו, "גם 120 ח"כים לא יכולים להדיח את הנשיא, אם לא הצליחו להוכיח שהוא התנהג בצורה בלתי הולמת".

יחימוביץ': צריך לחסוך מהעם את הבושה

חברת הכנסת [[שלי יחימוביץ']] (העבודה) אמרה לפני הדיון בראיון לקול ישראל, כי החלטת ועדת הכנסת בשבוע שעבר לאשר את בקשת [[הנבצרות הזמנית]] של קצב היא "החלטה מבישה שבעקבותיה מוסיף לשבת במשכן הנשיא אדם שהוגשה נגדו טיוטת כתב אישום". לדבריה, "הכנסת חייבת לחסוך מעם ישראל את הבושה ולא להרשות יותר למשה קצב לשבת בבית הנשיא. האיש הזה, שגרם לכאורה סבל וצער לנשים כה רבות ממשיך להנות מחסינות ומקבל שכר".

חברת הכנסת נדיה חילו (העבודה) הוסיפה, כי היא ועוד כ-30 חברי כנסת לא מוכנים לתת למשה קצב עוד זמן במשכן הנשיא. לדבריה, "לקצב הזכות ככל אזרח להלחם על חפותו, אך כנשיא הוא ניצל לרעה את הבמה התקשורתית שניתנה לו להאשים את רשויות החוק בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully