וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח וחמאס קיבלו את הזמנת סעודיה

יוני מנדל

29.1.2007 / 0:03

הממשלה הפלסטינית הודתה למלך עבדאללה על הזמנתו ל"דיאלוג לאומי" לסיום האלימות והביעה את נכונותה לחזק החזית הפנים פלסטינית

פתח וחמאס הודיעו אמש כי הם מקבלים את הזמנת מלך [[סעודיה]] עבדאללה להשתתף ב"דיאלוג לאומי" במכה. הממשלה הפלסטינית פרסמה הודעה שבה היא מברכת על הזמנתו של עבדאללה, ומודה לו על מאמציו לסיום האלימות.

הממשלה הביעה את נכונותה לשתף פעולה עם כל מאמץ ולחזק החזית הפנים פלסטינית. דובר מטעם פתח, אחמד עבד אל-רחמן, הודיע כי פתח מקבל בברכה את היוזמה שנועדה לסיים את חילוקי הדעות.

עבדאללה הזמין את הפלגים הפלסטינים לפגישת פיוס ודיון בארצו, "מבלי כל התערבות חיצונית". בהודעה רשמית הביע המלך תקווה כי המחלוקות בין הפלגים עשויות להיפטר בסעודיה, "בית אללה הקדוש".

רשת אלערביה מדווחת, כי עבדאללה קרא לצדדים "להפעיל את ההיגיון, ולהעדיף את הדיאלוג על הלוחמה". הוא הוסיף כי המלחמה הפנימית בין הפלסטינים היא קלון, וכי היא מכתימה את המאבק הפלסטיני המכובד לשחרור ארצם מציפורני הכיבוש".

לדבריו, "לא יכלו העם והממשלה הסעודית לעמוד מנגד ולצפות מהצד כיצד האחים הפלסטינים הורגים זה בזה", ולפיכך החליטו לצאת לעזרתם.

עבדאללה הוסיף שהממלכה הסעודית מחויבת לסייע לעם הפלסטיני, החי ב"פלסטין הקדושה, פלסטין הערבית, פלסטין - ארץ אבותינו". הוא ציין כי ארצו תסייע ככל שניתן להפסיק את המלחמה הפנימית בין הפלגים הפלסטינים ולסייע להם להשיג חופש, חירות ועצמאות לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully