וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גוריון תובעת 2.5 מיליון ש"ח מחוקר לשעבר

כרמל בן צור

28.1.2007 / 16:58

האוניברסיטה טוענת כי החוקר הפר חובת סודיות באשר להמצאה טכנולוגית שהמציא במשותף עם פרופ' מהאוניברסיטה

ב.ג נגב, חברת מסחור הקניין הרוחני של אוניברסיטת בן גוריון, ופרופסור דן שדות, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 2.5 מיליון שקל ובקשה לצווי מניעה נגד יחזקאל יוסף, אחד החוקרים לשעבר של האוניברסיטה. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד מאיה דינר ממשרד עוה"ד איתן לירז ושות'.

בכתב התביעה טוענת האוניברסיטה כי יוסף הפר חובת סודיות והסכמים שנכרתו בין הצדדים באשר למסחורו של קניין רוחני שהומצא במשותף על ידו ועל ידי פרופ' שדות. מדובר בהמצאה טכנולוגית הקשורה בתחום רשתות שידור מרובה ערוצים על ידי סיב אופטי.

בעקבות ההמצאה, חברה ב.ג נגב בעסקת שיתוף פעולה עם חממת מעין ונצ'רס, החממה הטכנולוגית היחידה הנסחרת בבורסה באופן ישיר. עם בעליה נמנים ליאון רקנאטי, קרן הון הסיכון אינפיניטי, א.מ.ת מחשוב, פרטנרס 500 ועוד. שווי השוק של חממת מעין ונצ'רס עומד כיום על יותר מ-100 מיליון שקל. במסגרת העסקה הוקמה חברה משותפת בשם "מולטיפון" (MultiPON), שתעסוק במחקר ובפיתוח, במימון המדען הראשי.

במסגרת חלוקת ההטבות בין התובע שדות לנתבע הסכימו הצדדים על כך ש-60% מההטבות יוקצו לשדות, ו-40% מההטבות לנתבע. ואולם, לטענת האוניברסיטה, הנתבע ניסה לחבל בהסכמים ובמסחור ההמצאה תוך שהוא נמנע מלשתף פעולה בהצגת הרעיונות וקידומם. כן נטען כי הוא העלה בקשות "שונות ומשונות" לקבל נתחים גדולים בהטבות העתידיות, וניסה להתנער מכל מחויבות ואחריות לפרויקט על מנת להגדיל את חלקו בעוגה.

האוניברסיטה טוענת כי הנתבע במעשיו גרם לפגיעה בשמם הטוב של התובעים ובמוניטין אשר צברו במשך השנים, ופעל בסחטנות. בית המשפט מתבקש להוציא צו מניעה קבוע שאוסר על הנתבע לנהל מו"מ עם צד שלישי באשר להמצאה, לגלות סודות מסחריים ולמנוע את קידום הפרויקט. כן מתבקש פיצוי האוניברסיטה בסך 2.55 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully