וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: להפסיק לריב, להתחיל לדבר

יוני מנדל ושי אילן

28.1.2007 / 17:50

ראש הממשלה הפלסטיני קורא לשמור על אחדות ולהרחיק את הנשק מהרחובות. בכירים בהנהגת חמאס נחטפו בשכם בידי גדודי חללי אלאקצא

ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה קרא הערב לעם הפלסטיני לשמור על האחדות הלאומית ולהשליט את שפת הדיאלוג במקום העימותים האלימים.לדבריו, יש להרחיק את הנשק מן הרחובות ולסיים את כל שפיכות הדמים. הוא קרא ליו"ר הרשות אבו מאזן לסייע בפתרון המשבר ולקבל החלטה דחופה לנטרל את החמושים. שלא למצלמה אמר הניה למקורביו, "לציבור הפלסטיני אין צורך בהפיכת הרחובות לצבא. משרד הפנים צריך לקחת אחריות ולאכוף את הסדר".

בצל מאורעות הירי והקטל בעזה בשלושת הימים האחרונים, חוותה היום העיר שכם גל של חטיפות ואלימות. גדודי חללי אל אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, לקחה את האחריות על מעשי החטיפה. בין החטופים בכירים בהנהגת חמאס.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי פלג המכנה עצמו "קבוצות השהיד אבו שראר" לקח את האחריות על חטיפת חמישה בכירים בסניף משרד החינוך בשכם. שניים מהם כבר שוחררו, אולם בהודעת החוטפים נאמר שהאחרים לא ישוחררו עד לסיום מעשי האיבה. שלושת החטופים שנותרו הם עוזרו של סגן ראש הממשלה הפלסטיני נאסר א-דין אל-שאער, ועוד שני פקידים נוספים.

מקרה חטיפה אחר התרחש במחנה הפליטים "עסכר" ממזרח לשכם, שם חטפו אלמונים שני פעילים בחמאס. בארוע חטיפה שלישי שארע היום נחטף השייח' פיאד אל-אגבר, חבר עיריית שכם מטעם חמאס. החטיפה התרחשה במרכז העיר שכם, והתרחשה תוך ירי בין כוחות חמאס לפתח.

בהודעה רשמית מטעם גדודי חללי אל אקצא נאמר, כי "היום ביצעו מספר חוליות של הארגון חטיפות, שכוונו נגד בכירים מן השורה הראשונה של תנועת חמאס בשכם". על פי ההודעה, לא ישוחררו החטופים עד להפסקת פעולות האיבה של חמאס, ועד לשחרור חטופי פתח.

הממשלה הפלסטינית תתכנס לישיבת חירום

בשל ארועי האלימות הקשים הודיע דובר הממשלה הפלסטינית ראזי חמד היום במסיבת עיתונאים מיוחדת, כי "הממשלה הפלסטינית תקיים היום ישיבת חירום, על מנת לדון במצב הפנימי המידרדר, שבעטיו נהרגו 25 בני אדם ב-3 ימים, הרגו מאות ונחטפו עשרות רבות".

לדבריו, "אנו עדים לאירועים מצערים וכואבים מאוד, ומי שמפסידים בקרב הזה הם כל בני העם הפלסטיני". חמד ציין שהפתרון היחיד הקיים לפתרון המשבר הוא הקמת ממשלת אחדות. הוא קרא לכל הצדדים לחזור אל שולחן המשא ומתן וגינה את "אותן קבוצות פלסטיניות שלא מעונינות בהצלחתו של העם הפלסטיני".

המצב הקשה בשטחים בא לידי ביטוי גם בסקר שפרסמה אוניברסיטת אל-נג'אח בשכם. הסקר, אודות הארועים האחרונים ברצועת עזה והשפעתם על דעת הקהל הפלסטינית, העלה ש"53% מהפלסטינים סבורים שהאוכלוסיה הפלסטינית נכנסה כבר למצב של 'מלחמת אחים'".

בתוך כך קרא ארגון זכויות האדם הפלסטיני א-דמיר לכל הצדדים להפסיק באלימות. לדברי האירגון, "הסולידריות הבינלאומית שנהנה ממנה העם הפלסטיני מתפוגגת כעת בשל האנרכיה האדירה, ההרג בתוך העם והיעדר כוח ביטחוני פנימי יציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully