וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כינוס חירום של הממשלה הפלסטינית

יוני מנדל

28.1.2007 / 14:55

ההודעה על ישיבת החירום התקבלה במסיבת עיתונאים של דובר הממשלה. "מי שמפסיד בקרב הם בני העם הפלסטיני כולו"

דובר הממשלה הפלסטינית ראזי חמד הודיע היום במסיבת עיתונאים מיוחדת, כי "הממשלה הפלסטינית תקיים היום ישיבת חירום, על מנת לדון במצב הפנימי המידרדר, שבעטיו נהרגו 25 בני אדם ב-3 ימים ונהרגו מאות".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ראמאטאן" מדווחת, כי חמד אמר שבישיבתה תדון הממשלה בהתפתחויות האחרונות, ותשקוד על מציאת פתרונות הולמים למציאות החדשה. הוא הוסיף, כי "מה שמתרחש על אדמת עזה הם אירועים מצערים וכואבים מאוד, ומי שמפסידים בקרב הזה הם כל בני העם הפלסטיני".

לדבריו, הפתרון היחיד הקיים לפתרון המשבר הוא הקמת ממשלת אחדות. חמד קרא לכל הצדדים לחזור אל שולחן המשא ומתן וגינה את "אותן קבוצות פלסטיניות שכנראה לא מעונינות בהצלחתו של העם הפלסטיני".

בהתייחסו ליו"ר הרשות אבו מאזן אמר חמד, כי טרם נוצר עימו קשר. "אבו מאזן שוהה בימים אלו במדריד, ואני מקווה שהוא ינקוט גישה ברורה ונחרצת להפסקת האלימות, ויפעל יחד עם חמאס להפסקת האירועים המצערים שלא משרתים את העם הפלסטיני", אמר חמד.

"אנחנו מאבדים את הסולידריות העולמית"

מצב החירום שעלה מדבריו של חמד בא לידי ביטוי גם בסקר שפרסמה אוניברסיטת אל-נג'אח בשכם. הסקר, אודות הארועים האחרונים ברצועת עזה והשפעתם על דעת הקהל הפלסטינית, העלה ש"53% מהפלסטינים סבורים שהאוכלוסיה הפלסטינית נכנסה כבר למצב של 'מלחמת אחים'". נתונים אחר שהעלה הסקר הם ש-89% מהנשאלים ציינו שהם לא מרגישים כל ביטחון אישי לגבי חייהם ורכושם, וכן ש-64% הביעו פסימיות לגבי יכולתה של הרשות הפלסטינית להתגבר על המשבר הנוכחי.

בתוך כך פרסם היום ארגון זכויות אדם פלסטיני בשם א-דמיר ("המצפון") גילוי דעת בו הוא קרא להפסקה מיידית של פעולות האיבה הפנים פלסטיניות. בגילוי הדעת נכתב ש"הסולידריות הבינלאומית שנהנה ממנה העם הפלסטיני מתפוגגת כעת בשל האנרכיה האדירה, ההרג בתוך העם והיעדר כוח ביטחוני פנימי יציב". הארגון קרא לכל הצדדים לפתור את הסכסוך בדרכי שלום לפני שיהיה מאוחר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully