וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי מג'אדלה - ניצול ציני של המגזר"

28.1.2007 / 15:07

הממשלה הצביעה ברוב גדול בעד מינוי ראלב מג'אדלה לשר ללא תיק, רק ליברמן התנגד. ערביי ישראל לא מתלהבים מנציגם החדש בממשלה

שרי הממשלה אישרו הבוקר ברוב גדול את צירופו לממשלה של שר טרי: [[ראלב מג'אדלה]] (העבודה), שמונה כעת לשר בלי תיק - והפך בכך לשר הערבי הראשון. מכל שרי הממשלה, היחיד שהתנגד למינוי היה אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו).

בגלי צה"ל דווח, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט ביקש משר הביטחון ויו"ר העבודה עמיר פרץ לעכב את מינוי מג'אדלה לשר המדע עד לאחר הכרעת הדין במשפט שר המשפטים לשעבר [[חיים רמון]]. אז תתברר כמות התיקים הפנויים, ואולמרט יערוך סבב מינויים בהתאם. כחלק מסבב המינויים יקבל מג'אדלה תיק שר מלא.

מג'אדלה אמר בראיון לגלי צה"ל: "הענקנו לאזרחי ישראל הערבים תחושת שותפות. מן הראוי היה שאני אמשיך לכהן במשרד הממשלתי שממנו התפטר ידידי אופיר פינס. מי שמכיר אותי ב-20 השנים האחרונות יודע כי זה התחום שעסקתי בו - התרבות והספורט".

השר אביגדור ליברמן, אמר כי "לא צריך לעזור ליו"ר העבודה פרץ במאבקי הפריימריז שלו במפלגה. הבעיה שלי היא לא עם שר ערבי, אלא עם הניצול הציני שפרץ עושה עם המינוי. הוא מנצל בצורה בזויה את המצוקה של מגזר שלם".

ערביי ישראל לא מתלהבים ממינוי מג'אדלה

מעיון באתרי האינטרנט הערבים בישראל עולה, כי מינוי מג'אדלה לא זוכה להתלהבות רבה. באתר החדשות "אשכרה" התראיין בנושא ח"כ מחמד ברכה ואמר, כי "מינוי מג'אדלה נובע ממצוקות פנימיות של מפלגת העבודה". לדבריו, "האימרה כאילו מג'אדלה מייצג את ערביי ישראל היא מגוחכת, מפני שהוא מגיע ממפלגה שלא מייצגת את האינטרסים האמיתיים של הציבור הערבי".

באתר "ערב-48" הפופולרי מובא גילוי הדעת של מפלגת בל"ד, שם נמסר ש"מביך שמג'אדלה תופס את מקומו של שר שהתפטר בשל הצטרפות ליברמן לממשלה", וכי "מג'אדלה מצטרף לממשלה שביצעה מעשי טבח בעזה, בגדה המערבית ובלבנון, ממשלת החוקים הגזעניים והרס הבתים". ברשת אלערביה פורסם דבר המינוי בחלק מרכזי באתר, וגם שם באזכור מודגש כי מג'אדלה תופס את מקומו של שר שבחר לעזוב בשל הצטרפות ליברמן לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully