וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק פרס אושר, אך אין לו רוב בכנסת

28.1.2007 / 16:28

לפי החוק, הכנסת תבחר את הנשיא בהצבעה גלויה ולא בבחירות חשאיות. שרי קדימה, פרט למאיר שטרית, תמכו. מסתמן: אין רוב להצעה בכנסת

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את "חוק פרס" לפיו תבחר הכנסת את [[נשיא המדינה]] בהצבעה גלויה ולא בבחירות חשאיות.

שרי [[מפלגת קדימה]] הצביעו בעד החוק, פרט ל[[מאיר שטרית]], שהיה השר היחיד ממפלגת השלטון שהתנגד לו. בגלי צה"ל דווח, כי שטרית אמר שהוא תומך במועמדותו של [[פרס]] אך לא בחוק. "אני תומך בפרס לנשיאות באופן מוחלט, אבל אני מתנגד לשינוי השיטה". לדבריו, לפרס יש סיכוי טוב להיבחר גם בהצבעה חשאית.

גם שרי [[מפלגת הגמלאים]] תמכו בחוק במהלך הדיון בו בוועדה. בנוסף, הם אישרו כי שמעון פרס הוא המועמד מטעמם לנשיאות המדינה.

בקול ישראל דווח, כי מפלגת העבודה הודיעה, ששריה יצביעו נגד הצעת החוק. גם שרי ש"ס צפויים להצביע נגד הצעת ההחלטה, שמוביל ראש הממשלה אהוד אולמרט.

פרס עצמו אמר בוועידה הכלכלית בדאבוס, כי הוא חושב שהציבור ירצה לראות אותו בתפקיד הנשיא, אבל בסופו של דבר ההחלטה תתקבל על ידי הכנסת. "יש 14 מפלגות ואם לא תהיה הצבעה גלויה אני עלול להפוך לקורבן של קרבות פוליטיים", אמר.

בימים הקרובים יגיש ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל) הצעת חוק הקובעת, כי כל שינוי בהליך הבחירה של בעלי תפקידים המצויים בסמכות הכנסת, יחול רק בכנסת הבאה.

קושי בהשגת 61 תומכים

ראש הממשלה אהוד אולמרט הורה בסוף השבוע לאנשיו להתחיל בקידום "חוק פרס". אולמרט מעוניין בשמעון פרס כנשיא מטעם קדימה, ולהערכתו ניתן להבטיח את בחירתו בהצבעה שאינה חשאית. אולמרט שוחח השבוע בטלפון עם פרס והבטיח לו כי יטיל את מלוא כובד משקלו לטובת בחירתו.

בסביבת אולמרט מודעים לקושי הגדול בהשגת תמיכת 61 ח"כים לשינוי חוק יסוד, כאשר כעת אין לכך רוב בכנסת. בימים הקרובים יופעל לחץ על הח"כים לתמוך בחוק - שלו מתנגדים גם חברי קדימה, בהם יו"ר הסיעה ח"כ אביגדור יצחקי. מקרב הקואליציה מתנגדים לחוק ש"ס, וח"כים מהעבודה ומישראל ביתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully