וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סושי עם טונה אדומה בסכנת הכחדה

27.1.2007 / 16:29

הדרישה לטונה מעמידה את אוכלוסיית הטונות בפני סכנת הכחדה. בכנס בינלאומי הוחלט להגביל את הדיג, אך ייתכן שזה מאוחר מדי

בעיר קובה שביפן התכנסו נציגי 60 מדינות וחתמו על אמנה שקוראת למניעת דיג-יתר של דגי טונה. הצעד נועד למנוע את הידלדלות מספר דגי הטונה, שעל פי מומחים מעמיד את המין הזה בסכנה.

העליה בדיג הטונה נובעת מהביקוש האדיר לדג. ביקוש זה גבר בשנים האחרונות בצורה ניכרת, ובמיוחד לאור הזינוק העולמי במסעדות ובדוכני הסושי. על דגי הטונה, מתברר זה משפיע באופן שלילי ביותר.

התכנית המשותפת ליותר מ-60 מדינות קוראת לשיתוף פעולה הדוק ביניהן, על מנת להגביל את כמות הדיג הגלובלית ולהפסיק דיג לא חוקי. דייויד בלטון, בכיר במשרד החוץ האמריקאי העוסק בתחום "דיג ואוקיינוסים", אמר ש"הפגישה המשותפת הזו היא התפתחות משמעותית וחיובית בתחום, אולם המבחן האמיתי הוא לא בעצם הפגישה אלא ביכולת שלנו לתרגם את המחויבות שלנו למעשים".

"זה לא מספיק בשביל להציל את הטונות"

קבוצות למען איכות הסביבה הביעו שביעות רצון מכך שהנושא עולה לדיון של מספר כה רב של מדינות, אך לטענתן ייתכן וזה כבר מאוחר מדי.

דובר ארגון ה-WWF (האגודה לשמירה על חיי הטבע) אמר שרק שינוי רדיקלי עשוי להציל את דגי הטונה מהכחדה, ולא בטוח שהשינוי המוצע הוא די.

לדבריו, "זה היה שבוע עמוס במיוחד לכולנו, אולם לא לדגי הטונה שהולכים ונכחדים". הוא ציין, כי "המדינות מוכנות אולי לזוז אינץ' אחד, אולם זה לא מספיק בשביל להציל את הטונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully