וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אילון: שיוויון זכויות להומואים

27.1.2007 / 18:50

למרות שהתנגד למצעד גאווה בירושלים, זכה אתמול עמי אילון לשיחה פתוחה עם הקהילה, במפגש שלא הרבה טרחו להגיע אליו

יום שישי, השעה 14:00. המקום: אוויטה. אחד הברים היותר עמוסים של הקהילה הגאה. ח"כ [[עמי אילון]], המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, מגיע למפגש לא שגרתי עם חברי הקהילה ההומו-לסבית. המקום מתמלא בכמה עשרות הומואים, לסביות כמעט שלא רואים שם. רובם חברים באגודה. סיור קצר ברחובות [[בוגרשוב]] ו[[שנקין]] הסמוכים מראה, שאת הצעירים יותר, אלה שילכו להצביע אולי בפעם הראשונה בבחירות הבאות, יותר מעניין לקנות בגדים חדשים למסיבה בערב.

לפני שח"כ אילון נכנס אחד הנוכחים אמר בציניות "מעניין אם הוא יבוא עם כפפות ניילון על הידיים". אילון לא הגיע עם כפפות ואפילו לחץ את ידי הנוכחים. במהלך הדיון הודה אילון שעד לפני כמה חודשים לא היה מודע בכלל לצרכים המיוחדים של הקהילה, "הנושאים האלה בכלל לא הטרידו אותי". ההיכרות שלו עם איתי פנקס, חבר מועצת עיריית תל אביב והקמת המרכז הגאה של מפלגת העבודה שינו אצלו דברים.

"אצטרף לכל יוזמה ואוביל מהלכי חקיקה שיביאו לשיוויון זכויות גם לחברי הקהילה, זה חלק מהתפיסה הדמוקרטית שלי", הצהיר ח"כ אילון. הוא נשאל על עמדתו בנושא חוק הפונדקאות, המאפשר להביא ילדים בדרך זו רק לזוג המורכב מגבר ואישה ואמר, כי יעשה "כל שביכולתי לתקן את החוק בכל מקום בכנסת שאפשר".

ח"כ אילון, שזוכה לחיבוק מצד הקהילה הגאה, עורר סערה כשאמר באופן חד וברור כי התנגד לקיום מצעד הגאווה בירושלים. לדבריו, "רוב הציבור בישראל לא מבין את הנפיצות של המושג ירושלים. אני למדתי את הנפיצות הזו בארבע וחצי שנותי בשב"כ".

את קריאות הביניים השתיק ח"כ אילון כשאמר, "לא באתי לכאן כדי לשמח אתכם, אלא כדי לספר על האמת שלי. אני גם נגד הנחת אבן פינה לבית מקדש חדש. מי שאוהב את תפיסת עולמי – אני אוהב אותו. אבל מי שלא אוהב – אני מבין ומכבד את זה".

כשהפוליטיקאים שותקים והרמקולים רועמים

חברי הקהילה ההומו-לסבית אוהבים לדבר על זכויות שמגיעות להם, על שיוויון ועל מצעדים. ח"כ אילון בצעד אמיץ שהולך בקנה אחד עם משנתו הפוליטית הגיע לאחד ממקומות הבילוי העיקריים של הקהילה כדי לדבר עם חבריה. נכון, המקום היה מלא, אך בהחלט לא מלא מאוד או מפוצץ. קיום המפגש פורסם בהרחבה במקומות הרלוונטיים לקהילה, שרוב חבריה לא טרחו כדי לבוא, להקשיב, לשאול שאלות בצורה בלתי אמצעית ולקבל תשובות.

בלילה, כשהפוליטיקאים שותקים והרמקולים רועמים, כבר לא ניתן היה לזוז באוויטה. כנראה שהקהילה מתעניינת פחות בזכויות ויותר בלצאת בלילה לשם, לדום ול-TLV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully