וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעולה באירן תוביל את המזה"ת לגיהינום"

יוני מנדל

27.1.2007 / 15:19

מזכ"ל הליגה הערבית הנמצא בדאבוס מנסה לשכנע את באי הכנס בכל הזדמנות כי אין לתקוף באירן. אל דעתו מצטרף שר החוץ הרוסי

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא התבטא בנחרצות נגד פעולה צבאית באירן. מוסא, השוהה בימים אלו בדאבוס שבשוויץ במסגרת כינוס ועידת הכלכלה העולמית, ניצל כל במה שניתנה לו על מנת לפרוש את משנתו כנגד פתיחה של חזית באירן.

אמש אמר מוסא, כי "פעולה באירן תוביל את כל המזרח התיכון לגיהינום". לדבריו, "התרעתי בעבר שמלחמה בעירק תפתח את שערי הגיהינום – וכך אמנם קרה". אי לכך, אמר מוסא "כעת יש לשלול כל פעולה צבאית במזרח התיכון".

כמו כן, גם בנאומו שלשום בחר מוסא להדגיש את הנושא האירני בצורה מובהקת. ברשת אלג'זירה דווח, כי בנאום הפתיחה שלו בוועידה אמר מוסא, כי יש השלכות מסוכנות לתקיפה אמריקאית באירן. לדבריו, "לא ניתן לתאר מה יהיו ההשלכות של התקפה כזו. היא עלולה להוציא שדים נוספים מן הבקבוק".

כמו כן הזהיר מוסא את באי הוועידה ואמר שהמתקפה לא תשפיע רק על אירן, אלא לדבריו "על מדינות המפרץ ועל כל מדינות המזרח התיכון". הוא הוסיף שהסכנה הגדולה של המתקפה היא בכך שאנו לא יכולים לצפות "באיזה אופן תשפיע המתקפה על מדינות אלו".

שר החוץ הרוסי: אסור לבודד את אירן

אל ביקורת זו של מזכ"ל הליגה הערבית מוסא הצטרף שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. שר החוץ מתח במהלך שיחה עם עיתונאים בארצו ביקורת על מדיניותה של ארצות הברית ב[[מזרח התיכון]]. לדברי לברוב, בכינוס ה[[קוורטט]], שיתקיים בשבוע הבא בוושינגטון, הוא ידרוש מהממשל האמריקאי להסביר "מדוע ממשיכה ארצות הברית להגביר את נוכחותה במזרח התיכון, וכן מדוע היא ממשיכה ברטוריקה התוקפנית שלה".

במהלך מסיבת עיתונאים אמר לברוב, כי הטלת עיצומים לא יעצרו את שאיפותיה הגרעיניות של טהרן, אלא תביא לתוצאה הפוכה - הוצאה של אירן אל מחוץ לתהליך המשא ומתן".

בקול ישראל דווח, כי לברור הדגיש עוד ש"אסור לבודד את אירן ואת סוריה... במקום זאת צריך להבהיר להם שאנו מצפים שימלאו תפקיד חיובי באיזור ובתמורה יקבלו מעמד ראוי במסגרת שיחות השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully