וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוגמניות הרזות חפות מפשע?

26.1.2007 / 16:36

מחקר חדש מצביע על כך שהסיבה למחלת האנורקסיה אינה השפעה מזיקה של מודל היופי הדקיק, אלא גנטיקה

בחברה המודרנית, הרואה ברזון אידיאל יופי, מאשימים רבים את המודל של הדוגמנית הדקיקה בדרדור נערות רבות לאנורקסיה, עד כדי הרעבה עצמית ומוות. עם זאת, בני אדם רבים סובלים מדימוי גוף נמוך, אך רק מעטים לוקים ממש במחלה. את פרופסור וולטר קיי מאוניברסיטת פיטסבורג זה לא מפתיע כלל: הוא טוען, כי מקור המחלה במטען הגנטי ולא בהשפעות הסביבה.

במחקר שערך לאחרונה בארצות הברית, הוא בדק זוגות תאומים זהים וזוגות תאומים לא זהים, והסיק מכך כי הסיבה למחלת האנורקסיה היא ה-DNA המולד של החולים, ולא הנורמות המקובלות של היופי בחברה המערבית, כפי שהניחו מומחים רבים עד כה. לדבריו, מבנה הגנים מכריע על השפעות הסביבה בכל הנוגע להפרעות אכילה. הוא ציין את העובדה כי על אף העובדה שלא מעט אנשים עושים דיאטות, רק מעטים לוקים בסופו של דבר במחלה.

בגלי צה"ל דווח, כי בכוונת הפרופסור לבצע מחקר נוסף בקרוב, בו יבחן כ-400 משפחות בהן היו שני מקרים או יותר של חולים במחלת האנורקסיה, על מנת לאשש את מסקנתו ולחזק את טענתו. בעולם האופנה, בו נאסר לאחרונה על דוגמניות רזות מדי להשתתף בתצוגות מחשש להשפעה שלילית על הצופים, כבר לא יכולים לחכות לתוצאות הסופיות של המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully