וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין רופא - והנכים לא מקבלים רישיון

תומר הדר

26.1.2007 / 12:38

פרוזאי או עצוב, תחליטו אתם. משרד הרישוי לא מעסיק רופא, ובעלי הצרכים המיוחדים לא מקבלים אישור כשירות לנהוג

מאות נכים ובעלי צרכים מיוחדים מכל הארץ אינם יכולים לקבל רישיון נהיגה, מסיבה פרוזאית במיוחד: זה כמה חודשים אין במשרד הרישוי בחולון רופא שיעניק אישורים ללימוד נהיגה לנכים ולבעלי צרכים מיוחדים. זאת, מאחר שמשרד הרישוי מתקשה למצוא רופא מתאים שיאייש את המשרה.

לפני כשלושה חודשים פנה י' (השם המלא שמור במערכת), חולה סוכרת נעורים בן 17 מאזור המרכז, אל משרד הרישוי בפתח תקוה, כדי לקבל את האישורים הדרושים כדי להתחיל ללמוד נהיגה. בניגוד לאזרחי ישראל הבריאים, שמסלול לימוד הנהיגה שלהם מתחיל בבדיקת ראייה קצרה וממשיך במהרה אל מכוניתו של המורה, י' חויב להגיש קודם למשרד הרישוי מסמכים רפואיים מיוחדים מרופא המשפחה, שמעידים כי למרות מחלתו הוא כשיר לנהיגה. י' הגיש למשרד הרישוי בפתח תקוה את המסמכים הדרושים וחיכה לקבלת האישור.

לאחר שחלפו חודשיים שב י' אל משרד הרישוי, וביקש לברר מדוע אינו מקבל אישור ללמוד נהיגה. לדברי י', נאמר לו שהטפסים חייבים לעבור לאישור הרופא שבמשרד הרישוי הראשי בחולון, ולכן התהליך לוקח יותר זמן מהרגיל. י' השתכנע. כשהאישור המשיך להתעכב פנה י' בשלישית למשרד הרישוי בפתח תקוה, ומנהלת המשרד, רקפת לוי, הפנתה אותו למשרד הרישוי בחולון.

כשהוריו של י' פנו אל משרד הרישוי בחולון, נאמר להם שאין בנמצא רופא שיעניק אישורים לבעלי צרכים מיוחדים, מכיוון שעדיין לא נבחר הזוכה במכרז שהמשרד הוציא. י' לא אמר נואש ופנה ישירות ללשכת שר התחבורה, ושם, לדבריו, נאמר לו שהסיבה להיעדר הרופא אינה המתנה לזכייה במכרז - אלא היעדר תקציב להעסקת הרופא.

משרד הרישוי בחולון אינו הכתובת היחידה עבור אנשים שמבקשים אישורים מיוחדים ללימוד נהיגה: רשמית, ניתן להשיג אישור כזה גם במכון הרפואי לבטיחות בדרכים בתל אביב. ואולם גם למכון הזה צריך להגיע עם אישור חתום מהרופא שבמשרד הרישוי בחולון, שכאמור, אינו קיים.

י' אינו הצעיר היחידי בישראל שזקוק לאישורים מיוחדים כדי להתחיל בלימוד הנהיגה. בישראל יש מאות נכים ובעלי צרכים מיוחדים שממתינים לאישורים כדי להתחיל בלימודי הנהיגה. גם עבורם, כמו עבור חלק ניכר מהאוכלוסייה, רישיון נהיגה אינו מותרות - אלא כורח חיוני שישדרג משמעותית את איכות חייהם.

ממשרד התחבורה נמסר כי "רופא אגף הרישוי סיים את תפקידו, ולאחרונה נבחרו רופאים חדשים. הרופאים אמורים להתחיל את עבודתם בשבוע הבא ולבדוק את כל הבקשות שהצטברו עם פרישתו של הרופא הקודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully